Поетика тревелогу "Вражіння з подорожі по Європі" (1939) Володимира Бльондиненка
Стаття присвячена дослідженню тревелогу «Вражіння з подорожі по Европі» (1939) американського журналіста українського походження Володимира Бльондиненка (Walter P. Blondyn). Автор статті розглядає тревелог як специфічну оповідь. Як громадянин США журналіст відвідав Європу і західноукраїнські зем...
Збережено в:
Видавець: | Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
---|---|
Дата: | 2018 |
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2018
|
Назва видання: | Філологічний дискурс |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178694 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Поетика тревелогу "Вражіння з подорожі по Європі" (1939) Володимира Бльондиненка / І. Руснак // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2018. — Вип. 7. — С. 171-187. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Стаття присвячена дослідженню тревелогу «Вражіння з
подорожі по Европі» (1939) американського журналіста українського
походження Володимира Бльондиненка (Walter P. Blondyn). Автор
статті розглядає тревелог як специфічну оповідь. Як громадянин США журналіст відвідав Європу і
західноукраїнські землі в 1938–1939 роках. Володимир Бльондиненко
приділив особливу увагу опису української еміграції Франції,
Німеччини, Чехословаччини і Польщі. Він детально розповів про
політику польського уряду щодо національних меншин, спрямованої на
зміцнення Східних Кресів. Тревелог «Вражіння з подорожі по Европі» Володимира
Бльондиненка – своєрідний «документ епохи», де сучасник і безпосередній учасник подій зафіксував політичну ситуацію в Європі
напередодні Другої світової війни. Автор висловив свої погляди на події, які привели до розчленування Чехословаччини, проаналізував
політику Угорщини і Польщі щодо західноукраїнських земель, задокументував ситуацію в регіоні під владою Польщі, розповів про
самовіддану боротьбу співвітчизників за національну свободу і право
на самовизначення. Велике значення в тексті отримала бінарна опозиція «свій / чужий». Тревелог структуровано за кінематографічними законами. Монтажна техніка сприяє створенню дискретності зображення. Звукові образи витісняють зорові і формують аудіально-динамічну
структуру окремих епізодів. Важливу роль відіграють деталі загального і широкого плану. Автор статті вперше ввела в науковий обіг окремі факти біографії Володимира Блондиненка. |
---|