Основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу

У статті розкрито характерні риси англомовного дитячого поетичного дискурсу. Дитячий поетичний дискурс – це єдність, що актуалізується як результат соціального, історичного, національного і культурологічного процесів у вигляді поетичних текстів, що наділені предметністю і конкретністю, динамізмо...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2018
Автор: Пікалова, А.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2018
Назва видання:Філологічний дискурс
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178699
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу / А. Пікалова // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2018. — Вип. 7. — С. 228-238. — Бібліогр.: 19 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-178699
record_format dspace
spelling irk-123456789-1786992021-03-04T01:26:14Z Основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу Пікалова, А. Мовознавство У статті розкрито характерні риси англомовного дитячого поетичного дискурсу. Дитячий поетичний дискурс – це єдність, що актуалізується як результат соціального, історичного, національного і культурологічного процесів у вигляді поетичних текстів, що наділені предметністю і конкретністю, динамізмом і дієвістю, емоційністю й оптимістичністю, розважальністю і дидактичністю, що може сприйматися адресатом-дитиною відповідно до психофізіологічних особливостей, системи фонових знань і цінностей. У роботі розглянуто типи комунікативної тональності, що виявляються наявними в англомовному дитячому поетичному дискурсі: інформативна, фатична, жартівлива і фасцинативні тональності. Інформативна тональність репрезентується таким чином, що метою автора є повідомлення певної інформації за допомогою римованого тексту, при цьому поет прагне викликати необхідну, очікувану реакцію від адресанта. Фатичність постає як умовна величина, оскільки спілкування поета з маленькими читачами уявне, актуалізується крізь призму поетичного тексту. Акцентовано увагу на репрезентацію стратегій і тактик в англомовному дитячому поетичному дисткурсі відповідно до функцій мови. У статті з’ясовано, що тональності, репрезентовані в англомовному дитячому поетичному дискурсі, обумовлені стратегічним потенціалом авторського поетичного мовлення, відіграють досить важливу роль у визначенні статусних відношень адресанта-поета і адресата-дитини, і визначають характерні риси англомовного дитячого поетичного дискурсу: емотивність, інформативність, аттрактивність, оптимістичність, зорієнтованість як на зміст, так і на форму, контактовстановлення. The article deals with the revealing of the specific features of the Englishlanguage children’s poetic discourse. Children’s poetic discourse is a unity that is actualized because of social, historical, national and cultural processes in the form of the poetic texts. The main peculiarities of these poetic texts are objectivity and concreteness, dynamism and effectiveness, emotionality and optimism, entertainment and didacticism. All of the above provides the recipient-child’s perception of the poetic texts in accordance with the psychophysiological features, a system of background knowledges and values. The types of communicative tonality that are inherent in the English-language children’s poetic discourse are defined in the paper: informative, phatic, playful and fascinating. An informative tonality is represented in such a way that the author’s aim is to tell some information with the help of rhymed text, to cause the necessary, expected reaction from the addressee. Phatic function appears as a conditional value, since the communication of the poet with the young readers is imaginary, actualized through the poetic text. Attention focuses on the representation of the strategies and tactics in the English-language children’s poetic discourse in accordance with the functions of the language. The tonalities of the English-language children’s poetic discourse are determined by the strategic potential of the author’s poetic speech. They are important in designation of the status relationships between the addresser-poet and the addressee-child. They determine the characteristic features of the Englishlanguage children’s poetic discourse. Among which there are emotiveness, informative, attractiveness, optimism, orientation both on the content, and on the form, involvement in the contact. 2018 Article Основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу / А. Пікалова // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2018. — Вип. 7. — С. 228-238. — Бібліогр.: 19 назв. — укр. 2411-4146 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178699 811.111’42 uk Філологічний дискурс Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Мовознавство
Мовознавство
spellingShingle Мовознавство
Мовознавство
Пікалова, А.
Основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу
Філологічний дискурс
description У статті розкрито характерні риси англомовного дитячого поетичного дискурсу. Дитячий поетичний дискурс – це єдність, що актуалізується як результат соціального, історичного, національного і культурологічного процесів у вигляді поетичних текстів, що наділені предметністю і конкретністю, динамізмом і дієвістю, емоційністю й оптимістичністю, розважальністю і дидактичністю, що може сприйматися адресатом-дитиною відповідно до психофізіологічних особливостей, системи фонових знань і цінностей. У роботі розглянуто типи комунікативної тональності, що виявляються наявними в англомовному дитячому поетичному дискурсі: інформативна, фатична, жартівлива і фасцинативні тональності. Інформативна тональність репрезентується таким чином, що метою автора є повідомлення певної інформації за допомогою римованого тексту, при цьому поет прагне викликати необхідну, очікувану реакцію від адресанта. Фатичність постає як умовна величина, оскільки спілкування поета з маленькими читачами уявне, актуалізується крізь призму поетичного тексту. Акцентовано увагу на репрезентацію стратегій і тактик в англомовному дитячому поетичному дисткурсі відповідно до функцій мови. У статті з’ясовано, що тональності, репрезентовані в англомовному дитячому поетичному дискурсі, обумовлені стратегічним потенціалом авторського поетичного мовлення, відіграють досить важливу роль у визначенні статусних відношень адресанта-поета і адресата-дитини, і визначають характерні риси англомовного дитячого поетичного дискурсу: емотивність, інформативність, аттрактивність, оптимістичність, зорієнтованість як на зміст, так і на форму, контактовстановлення.
format Article
author Пікалова, А.
author_facet Пікалова, А.
author_sort Пікалова, А.
title Основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу
title_short Основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу
title_full Основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу
title_fullStr Основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу
title_full_unstemmed Основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу
title_sort основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2018
topic_facet Мовознавство
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178699
citation_txt Основні параметри англомовного дитячого поетичного дискурсу / А. Пікалова // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2018. — Вип. 7. — С. 228-238. — Бібліогр.: 19 назв. — укр.
series Філологічний дискурс
work_keys_str_mv AT píkalovaa osnovníparametrianglomovnogoditâčogopoetičnogodiskursu
first_indexed 2023-10-18T22:46:39Z
last_indexed 2023-10-18T22:46:39Z
_version_ 1796156406403956736