Образ мистця в поезії Ігоря Качуровського
Образ автора мистецьких творів і образ мистецтва, символіка таємниці творення в українській еміграційній поезії, зокрема в творчості Ігоря Качуровського, – особлива художня форма. Емігранти в умовах світової демократії спостерігали за впливом тоталітаризму на мистецтво УРСР, усвідомлюючи, що їхн...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2018
|
Назва видання: | Філологічний дискурс |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178709 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Образ мистця в поезії Ігоря Качуровського / І. Зелененька // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2018. — Вип. 8. — С. 43-49. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Образ автора мистецьких творів і образ мистецтва, символіка
таємниці творення в українській еміграційній поезії, зокрема в
творчості Ігоря Качуровського, – особлива художня форма.
Емігранти в умовах світової демократії спостерігали за впливом
тоталітаризму на мистецтво УРСР, усвідомлюючи, що їхнє
мистецтво – єдина незаангажована опозиція вульгарному
соцреалізму, що рятує українське мистецтво, його європейськість.
Ігор Качуровський розумів це і як письменник, і як літературознавець.
Дослідження образних форм у поезії емігранта, близьких до
неокласичних, є своєчасним. Домінування естетизму неокласиків і
вшанування вершин світової культурної традиції (від еллінської до
модерністської) вирізняють поетичне мовлення Ігоря Качуровського.
Чи не найяскравіше транслює образ автора-пілігрима,
самітника й дослідника світу збірка поезій «В далекій гавані» (1956).
У ній домінує відчуття самості й самотності творця на лоні світу,
що невблаганно змінюється, ігноруючи мистецтво. Ліричний герой
римованих віршів Ігоря Качуровського відчув себе поетом-медіумом
складної та яскравої епохи, яка потребувала месіанства, боротьби і
правди, осмислення опозицій добра і зла, фатальності, гріха й жертовності, безґрунтянства й любові, гріховності й ненависті,
безсмертя й богоборства, а також ролі вітчизни й чужини для
творця. На основі життєвого досвіду в УРСР, в Європі та в Америці український поет-емігрант створив неповторні образно-символічні
моделі філософського осягнення мистецтва й постаті автора, пілігрима й обсерватора, самітника й вигнанця. Тема творчості в
його віршах реалізована через зв’язок видатної особистості з
природою, із рідною землею та з екзотичними краями, через осмислення опозиції вільної людини, поета і влади. А тому образ
генія, в єдності з народом – центр неокласичної філософії автора, близької до аристотелівської та ніцшеанської. |
---|