2025-02-22T09:46:14-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-178731%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T09:46:14-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-178731%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T09:46:14-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-22T09:46:14-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
Взаємодія між читачем та текстом у світлі пост-структуралізму: сучасні підходи до інтерпретації та аналізу художнього твору
У статті аналізується розвиток літературної теорії у добу пост-структуралізму (починаючи з 60-70-х років ХХ століття до нашого часу). Зосереджено увагу на зміні філософсько- літературознавчої парадигми з авторо-центричного та тексто- центричного на читацько-центричний підхід до рецепції, інтерп...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Ukrainian |
Published: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2019
|
Series: | Філологічний дискурс |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178731 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | У статті аналізується розвиток літературної теорії у добу
пост-структуралізму (починаючи з 60-70-х років ХХ століття до
нашого часу). Зосереджено увагу на зміні філософсько-
літературознавчої парадигми з авторо-центричного та тексто-
центричного на читацько-центричний підхід до рецепції,
інтерпретації та аналізу тексту художньої літератури.
Проаналізовано особливості читацько-центричного підходу до
розуміння суті та мети читання та тлумачення художнього
тексту, зокрема, важливість врахування літературного та
життєвого досвіду читача у процесі читання та тлумачення твору.
Досліджено течії пост-структуралізму що орієнтуються на читача
як на центральну фігуру у сприйнятті та тлумаченні твору (теорія
рецептивної естетики, психоаналітична, феміністична,
культурологічна теорії). Автори доходять висновку, що
переосмислення ролі складових у співвідношенні автор-текст-читач у
другій половині ХХ століття на користь читача як спів-творця художнього тексту суттєво вплинула не лише на розвиток літературної теорії, а й позначилася на художній естетиці та авторському методі письменників-постмодерністів. Це, на думку авторів, має відобразитися на методиці викладання літератури у школі та закладах вищої освіти, спонукаючи до пошуку таких прийомів роботи, які спонукають до творчого читання, розвивають критичне мислення та сприяють рефлексії. |
---|