Взаємодія між читачем та текстом у світлі пост-структуралізму: сучасні підходи до інтерпретації та аналізу художнього твору
У статті аналізується розвиток літературної теорії у добу пост-структуралізму (починаючи з 60-70-х років ХХ століття до нашого часу). Зосереджено увагу на зміні філософсько- літературознавчої парадигми з авторо-центричного та тексто- центричного на читацько-центричний підхід до рецепції, інтерп...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2019
|
Назва видання: | Філологічний дискурс |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178731 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Взаємодія між читачем та текстом у світлі пост-структуралізму: сучасні підходи до інтерпретації та аналізу художнього твору / І. Безбородих, Н. Левицька // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2019. — Вип. 9. — С. 9-15. — Бібліогр.: 11 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті аналізується розвиток літературної теорії у добу
пост-структуралізму (починаючи з 60-70-х років ХХ століття до
нашого часу). Зосереджено увагу на зміні філософсько-
літературознавчої парадигми з авторо-центричного та тексто-
центричного на читацько-центричний підхід до рецепції,
інтерпретації та аналізу тексту художньої літератури.
Проаналізовано особливості читацько-центричного підходу до
розуміння суті та мети читання та тлумачення художнього
тексту, зокрема, важливість врахування літературного та
життєвого досвіду читача у процесі читання та тлумачення твору.
Досліджено течії пост-структуралізму що орієнтуються на читача
як на центральну фігуру у сприйнятті та тлумаченні твору (теорія
рецептивної естетики, психоаналітична, феміністична,
культурологічна теорії). Автори доходять висновку, що
переосмислення ролі складових у співвідношенні автор-текст-читач у
другій половині ХХ століття на користь читача як спів-творця художнього тексту суттєво вплинула не лише на розвиток літературної теорії, а й позначилася на художній естетиці та авторському методі письменників-постмодерністів. Це, на думку авторів, має відобразитися на методиці викладання літератури у школі та закладах вищої освіти, спонукаючи до пошуку таких прийомів роботи, які спонукають до творчого читання, розвивають критичне мислення та сприяють рефлексії. |
---|