Традиційний біографічний образ та його сучасне опрацювання у драматургії Валерія Герасимчука
Статтю присвячено циклу «П’єси про великих» Валерія Герасимчука, у якому майстерно змодельовано традиційні біографічні образи. Зазначено, що в українській драматургії такі образи мають певні сталі ознаки: загальновідомі біографічні факти піддаються діалогізації; у п’єсі був один протагоніст – го...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2019
|
Назва видання: | Філологічний дискурс |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178739 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Традиційний біографічний образ та його сучасне опрацювання у драматургії Валерія Герасимчука / Г. Каспіч // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2019. — Вип. 9. — С. 99-110. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Статтю присвячено циклу «П’єси про великих» Валерія
Герасимчука, у якому майстерно змодельовано традиційні
біографічні образи. Зазначено, що в українській драматургії такі
образи мають певні сталі ознаки: загальновідомі біографічні факти
піддаються діалогізації; у п’єсі був один протагоніст – головний
біографічний герой; на рівні сюжетної матриці використовується
фінал чарівної казки – герой мав здолати антигероя; другорядні
персонажі ніколи не бувають яскравими; раціональне начало домінує
над художнім; практично авторська позиція не проглядається.
Зруйнування радянського біографічного канону активізувало
розвиток біографічної драми у двох ключових напрямках – створення
нового канону та перегляд естетичного потенціалу і оновлення
ресурсів канону класичною характерною ознакою циклу «П’єси про
великих» можна вважати сюжети-вставки, реалізовані за
принципом не лише подвійної сцени («театру в театрі») чи «тексту в
тексті», але й тиражування життєвих історій. Цікавий шлях «сюжету – вставки» як імплантування однієї художньої біографії в
іншу пропонує автор у трагедії «Андрей Шептицький». Зазвичай біографічні історії у В. Герасимчука мають різні фінали. Таким
чином, драматург суттєво розширює опрацювання біографічних образів за рахунок активізації паралельних біографій і тиражування
неантагоністичних протагоністів, вияскравлення другорядних персонажів, переміщення героїв у вигадані небіографічні ситуації,
подеколи нагнітання вставних конструкцій різної естетичної природи, особливі типи фіналів. |
---|