2025-02-23T18:59:10-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-178739%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T18:59:10-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-178739%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T18:59:10-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T18:59:10-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
Традиційний біографічний образ та його сучасне опрацювання у драматургії Валерія Герасимчука
Статтю присвячено циклу «П’єси про великих» Валерія Герасимчука, у якому майстерно змодельовано традиційні біографічні образи. Зазначено, що в українській драматургії такі образи мають певні сталі ознаки: загальновідомі біографічні факти піддаються діалогізації; у п’єсі був один протагоніст – го...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Ukrainian |
Published: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2019
|
Series: | Філологічний дискурс |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178739 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Статтю присвячено циклу «П’єси про великих» Валерія
Герасимчука, у якому майстерно змодельовано традиційні
біографічні образи. Зазначено, що в українській драматургії такі
образи мають певні сталі ознаки: загальновідомі біографічні факти
піддаються діалогізації; у п’єсі був один протагоніст – головний
біографічний герой; на рівні сюжетної матриці використовується
фінал чарівної казки – герой мав здолати антигероя; другорядні
персонажі ніколи не бувають яскравими; раціональне начало домінує
над художнім; практично авторська позиція не проглядається.
Зруйнування радянського біографічного канону активізувало
розвиток біографічної драми у двох ключових напрямках – створення
нового канону та перегляд естетичного потенціалу і оновлення
ресурсів канону класичною характерною ознакою циклу «П’єси про
великих» можна вважати сюжети-вставки, реалізовані за
принципом не лише подвійної сцени («театру в театрі») чи «тексту в
тексті», але й тиражування життєвих історій. Цікавий шлях «сюжету – вставки» як імплантування однієї художньої біографії в
іншу пропонує автор у трагедії «Андрей Шептицький». Зазвичай біографічні історії у В. Герасимчука мають різні фінали. Таким
чином, драматург суттєво розширює опрацювання біографічних образів за рахунок активізації паралельних біографій і тиражування
неантагоністичних протагоністів, вияскравлення другорядних персонажів, переміщення героїв у вигадані небіографічні ситуації,
подеколи нагнітання вставних конструкцій різної естетичної природи, особливі типи фіналів. |
---|