Дослідження державної політики України щодо формування прожиткового мінімуму як основи забезпечення соціальних гарантій
Державна соціальна політика України спрямована на забезпечення соціальних гарантій для населення. В основу формування соціальних гарантій покладено прожитковий мінімум, що встановлюється та регулюється на законодавчому рівні. У статті дослід¬жено та визначено основні наявні та прогнозні тенденції що...
Збережено в:
Дата: | 2020 |
---|---|
Автори: | , , , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2020
|
Назва видання: | Вісник економічної науки України |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178771 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Дослідження державної політики України щодо формування прожиткового мінімуму як основи забезпечення соціальних гарантій / Т.П. Гітіс, О.В. Міляновська, Г.Г. Риндін, Л.С. Лущик, О.В. Агулов // Вісник економічної науки України. — 2020. — № 2 (39). — С. 112-116. — Бібліогр.: 5 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Державна соціальна політика України спрямована на забезпечення соціальних гарантій для населення. В основу формування соціальних гарантій покладено прожитковий мінімум, що встановлюється та регулюється на законодавчому рівні. У статті дослід¬жено та визначено основні наявні та прогнозні тенденції щодо динаміки як законодавчо встановленого, так і фактичного прожиткового мінімуму в Україні. За результатами дослідження встановлено, що механізми державної політики України щодо формування прожиткового мінімуму як основи забезпечення соціальних гарантій є недостатньо ефективними. У зв’язку з цим запропоновано наступні заходи та рекомендації: осучаснити та регулярно оновлювати мінімальний набір споживчого кошику; забезпечити його відповідність реальним потребам населення, як на фізіологічному, так і на соціальному рівнях; удосконалити методику визначення вартості набору споживчого кошику; впровадити європейський досвід, який полягає у тому, що об’єктом встановлення прожиткового мінімуму є не окремі особи, а середньостатистична сім’я; включити до прожиткового мінімуму для працездатних осіб суми податків; забезпечити підвищення розмірів законодавчо встановленого прожиткового мінімуму, що закладаються у Державному бюджеті України, до фактичного розміру прожиткового мінімуму, який визначається Міністерством соціальної політики України. |
---|