Художнє моделювання людини і світу у кризових ситуаціях (за мемуарною повістю О. Гай-Головка "Поєдинок з дияволом")
У статті вперше проаналізовано естетику трагічного, оприявнену у мемуарній повісті О. Гай-Головка «Поєдинок з дияволом». Автор на підставі власного життя розкриває трагічні події, що склалися після 9 травня 1945 року, коли радянські війська перемогли гітлерівську Німеччину у Другій світовій війн...
Збережено в:
Дата: | 2020 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2020
|
Назва видання: | Філологічний дискурс |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178811 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Художнє моделювання людини і світу у кризових ситуаціях (за мемуарною повістю О. Гай-Головка "Поєдинок з дияволом") / В. Мацько, Л. Каплична // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2020. — Вип. 10. — С. 111-119. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті вперше проаналізовано естетику трагічного,
оприявнену у мемуарній повісті О. Гай-Головка «Поєдинок з
дияволом». Автор на підставі власного життя розкриває трагічні
події, що склалися після 9 травня 1945 року, коли радянські війська
перемогли гітлерівську Німеччину у Другій світовій війні, а
спецслужби заходилися виловлювати українців, які не хотіли повертатися в СРСР, де панував авторитарний режим,
утискувались права і свободи людини. Доведено, що естетику трагічного автором репрезентовано на рівні трьох категорій:
опосередкованій, безпосередній і екзистенційній. У повісті розгортання естетичних принципів трагічного змодельовано на
свідомому рівні діалектичної єдності суспільного та індивідуального концептів у формі своєрідного діалогу автора з читачем. |
---|