"Подвійна" коронація Данила Романовича: загадка легенди чи реальний факт

Проаналізовано джерела про коронацію Данила Романовича у 1253 р. і висвітлення цієї події у викладі хроністів ранньомодерного часу. Встановлено, що інформація Галицько-Волинського літопису повністю відповідає повідомленню Ніколо де Кальві, сповідника папи Інокентія ІV, та польського джерела з ко...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2015
Автор: Войтович, Л.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України 2015
Назва видання:Княжа доба: історія і культура
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178982
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:"Подвійна" коронація Данила Романовича: загадка легенди чи реальний факт / Л.В. Войтович // Княжа доба: історія і культура. — 2015. — Вип. 9. — С. 133-143. — Бібліогр.: 74 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:Проаналізовано джерела про коронацію Данила Романовича у 1253 р. і висвітлення цієї події у викладі хроністів ранньомодерного часу. Встановлено, що інформація Галицько-Волинського літопису повністю відповідає повідомленню Ніколо де Кальві, сповідника папи Інокентія ІV, та польського джерела з кола краківського єпископа Яна Прандоти, яке було у розпорядженні хроніста Яна Длуґоша. Саме Я. Длуґош свідомо сфальшував інформацію про коронацію, закресливши первинний варіант, взятий з цього джерела, і вставивши на полях власну конструкцію під 1246 р. Мацєй Меховіта навів обидва фрагменти, що привело до пізніших версій з домінантою длуґошівської версії 1246 р. Сучасні історики, не зауважуючи досліджень з цієї проблеми В. Семкович-Зарембіни та Д. Домбровського, продовжують шукати джерел цих версій. А проблема “подвійної” коронації у 1253 р., про яку писав Я. Длуґош, і надалі залишається відкритою, оскільки з’ясувати, яка з трьох можливих версій правильна без віднайдення нових джерел, неможливо.