"Подвійна" коронація Данила Романовича: загадка легенди чи реальний факт
Проаналізовано джерела про коронацію Данила Романовича у 1253 р. і висвітлення цієї події у викладі хроністів ранньомодерного часу. Встановлено, що інформація Галицько-Волинського літопису повністю відповідає повідомленню Ніколо де Кальві, сповідника папи Інокентія ІV, та польського джерела з ко...
Збережено в:
Дата: | 2015 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України
2015
|
Назва видання: | Княжа доба: історія і культура |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178982 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | "Подвійна" коронація Данила Романовича: загадка легенди чи реальний факт / Л.В. Войтович // Княжа доба: історія і культура. — 2015. — Вип. 9. — С. 133-143. — Бібліогр.: 74 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Проаналізовано джерела про коронацію Данила Романовича у 1253 р. і висвітлення цієї події у викладі хроністів
ранньомодерного часу. Встановлено, що інформація Галицько-Волинського літопису
повністю відповідає повідомленню Ніколо
де Кальві, сповідника папи Інокентія ІV,
та польського джерела з кола краківського
єпископа Яна Прандоти, яке було у розпорядженні хроніста Яна Длуґоша. Саме
Я. Длуґош свідомо сфальшував інформацію
про коронацію, закресливши первинний варіант, взятий з цього джерела, і вставивши
на полях власну конструкцію під 1246 р.
Мацєй Меховіта навів обидва фрагменти,
що привело до пізніших версій з домінантою длуґошівської версії 1246 р.
Сучасні історики, не зауважуючи досліджень з цієї проблеми В. Семкович-Зарембіни та Д. Домбровського, продовжують шукати джерел цих версій. А проблема “подвійної” коронації у 1253 р., про
яку писав Я. Длуґош, і надалі залишається
відкритою, оскільки з’ясувати, яка з
трьох можливих версій правильна без віднайдення нових джерел, неможливо. |
---|