Князь Александр Ярославович и король Даниил Романович как люди Средневековья
Запропоновано порівняльний аналіз доль двох чільних постатей історії Східної Європи XIII ст. – князя Олександра Ярославовича (Невського) і короля Данила Романовича, а також уявлень сучасників про їх посмертну долю і святість. Дослідження засноване на базових категоріях середньовічної культури,...
Збережено в:
Дата: | 2015 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України
2015
|
Назва видання: | Княжа доба: історія і культура |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178984 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Князь Александр Ярославович и король Даниил Романович как люди Средневековья / А.Е. Мусин // Княжа доба: історія і культура. — 2015. — Вип. 9. — С. 155-176. — Бібліогр.: 91 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Запропоновано порівняльний аналіз доль
двох чільних постатей історії Східної Європи XIII ст. – князя Олександра Ярославовича
(Невського) і короля Данила Романовича, а
також уявлень сучасників про їх посмертну
долю і святість. Дослідження засноване на базових категоріях середньовічної культури,
що забезпечує від модернізації історії. Запропоновано висновок про штучність протиставлення цих володарів у сучасній свідомості. У житті князів простежуються численні паралелі, які пояснюють не літературні
топоси, а умови середньовічного життя і
менталітету. Існуючі відмінності стосуються, здебільшого, церковної політики та
релігійної культури й продиктовані відмінним політико-географічним розташуванням
їх князівств на карті Європи. Пропонується уточнення початкового періоду історії
Холмської єпархії та ролі єпископа Іоана у
складенні літописного образу Данила Романовича. Канонізація князя Олександра пояснюється існуванням сильного й стабільного
осередку церковної влади поряд з місцем його
поховання у Владимирі, відсутньої у Холмі, де поховано короля Данила. |
---|