Князь Владимир Святой и культура Киевской Руси глазами Титмара Мерзебургского
Пропонується нове прочитання деяких “руських епізодів” Хроніки Тітмара Мерзебурзького. Уточнено хронологію частини з них й обґрунтовано гіпотезу, що одним з джерел Хроніки могли бути усні розповіді Бруно Кверфуртського. Ця інформація стосувалася, переважно, історії гріха та навернення князя Воло...
Збережено в:
Видавець: | Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України |
---|---|
Дата: | 2016 |
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України
2016
|
Назва видання: | Княжа доба: історія і культура |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/179002 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Князь Владимир Святой и культура Киевской Руси глазами Титмара Мерзебургского / А.Е. Мусин // Княжа доба: історія і культура. — 2016. — Вип. 10. — С. 165-198. — Бібліогр.: 131 назв. — рос. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Пропонується нове прочитання деяких
“руських епізодів” Хроніки Тітмара Мерзебурзького. Уточнено хронологію частини
з них й обґрунтовано гіпотезу, що одним з
джерел Хроніки могли бути усні розповіді
Бруно Кверфуртського. Ця інформація стосувалася, переважно, історії гріха та навернення князя Володимира Святого, яка була
частиною його первісного житія, зафіксованого в Тітмара латиною на сто років раніше від Повісті временних літ. Відновлено
логіку біблійних цитат в Хроніці та ПВЛ. Передбачається, що знаний з літопису “гарем” князя Володимира міг відігравати свою
роль у слов’янських язичницьких культах,
пов’язаних із забезпеченням плодючості землі. Згаданий у Тітмара загадковий lumbarum
venereum інтерпретовано як амулет і
атрибут любовної магії. Дано огляд археологічно засвідчених форм подібних амулетів.
Етимологія імені Володимир, пов’язана з
поняттям “мир” як “мир”, визнається оправданою і прийнятою у середньовічному
суспільстві. Кількість церков у Києві (400) пояснюється середньовічними уявленнями
про ідеальну суспільну структуру. Зустріч у Мерзебурзі в травні 1013 г. розглянуто як
поворотний момент у зародженні інтересу німецьких інтелектуалів до Східної Європи. |
---|