Internet Marketing as a Modern Enterprise Communication Tool

The article identifies the need for the use of Internet marketing technologies to promote goods and services in a modern domestic enterprise. Based on the analysis, the need to improve the marketing, sales and communication policy of domestic enterprises using the Internet is substantiated. The main...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2020
Автори: Fomichenko, I., Barkova, S., Dykan, A., Kosik, K., Kozlova, K.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2020
Назва видання:Економічний вісник Донбасу
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/179325
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Internet Marketing as a Modern Enterprise Communication Tool / I. Fomichenko, S. Barkova, A. Dykan, K. Kosik, K. Kozlova // Економічний вісник Донбасу. — 2020. — № 4 (62). — С. 97-102. — Бібліогр.: 11 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-179325
record_format dspace
spelling irk-123456789-1793252021-04-27T01:28:55Z Internet Marketing as a Modern Enterprise Communication Tool Fomichenko, I. Barkova, S. Dykan, A. Kosik, K. Kozlova, K. Marketing and logistics The article identifies the need for the use of Internet marketing technologies to promote goods and services in a modern domestic enterprise. Based on the analysis, the need to improve the marketing, sales and communication policy of domestic enterprises using the Internet is substantiated. The main marketing processes that are implemented using Internet marketing technologies, which include marketing research on the Internet, marketing communications on the Internet and promotion and marketing of products over the Internet. The main types of Internet marketing at a modern enterprise are studied. Current trends in Internet marketing communications are identified. The advantages of the use of Internet technologies in the marketing activities of enterprises are substantiated, which also affect the efficiency (or empowerment) not only in marketing activities, but also in other areas of the enterprise. У статті визначено необхідність застосування маркетингових Інтернет-технологій просування товарів і послуг на сучасному вітчизняному підприємстві. На основі проведеного аналізу обґрунтовано необхідність удосконалення маркетингової збутової та комунікаційної політики вітчизняних підприємств із використанням Інтернету. Визначено основні маркетингові процеси, які реалізуються за допомогою технологій Інтернет-маркетингу, до яких належать маркетингові дослідження в Інтернеті, маркетингові комунікації в Інтернеті та просування і збут продукції через Інтернет. Досліджено основні види Інтернет-маркетингу на сучасному підприємстві. Визначено актуальні тенденції маркетингових Інтернет-комунікацій. Обґрунтовано переваги застосування Інтернет-технологій у маркетинговій діяльності підприємств, які впливають також на ефективність (або розширення можливостей) не тільки у маркетинговій діяльності, але й в інших сферах діяльності підприємства. В статье определена необходимость использования маркетинговых Интернет-технологий продвижения товаров и услуг на современном отечественном предприятии. На основе проведенного анализа обоснована необходимость усовершенствования маркетинговой сбытовой и коммуникационной политики отечественных предприятий с использованием Интернета. Определены основные маркетинговые процессы, которые реализуются с помощью технологий Интернет-маркетинга, к которым относятся маркетинговые исследования в Интернете, маркетинговые коммуникации в Интернете и продвижение и сбыт продукции через Интернет. Исследованы основные виды Интернет-маркетинга на современном предприятии. Определены актуальные тенденции маркетинговых Интернет-коммуникаций. Обоснованы преимущества применения Интернет-технологий в маркетинговой деятельности предприятий, которые влияют также на эффективность (или расширение возможностей) не только в маркетинговой деятельности, но и в других сферах деятельности предприятия. 2020 Article Internet Marketing as a Modern Enterprise Communication Tool / I. Fomichenko, S. Barkova, A. Dykan, K. Kosik, K. Kozlova // Економічний вісник Донбасу. — 2020. — № 4 (62). — С. 97-102. — Бібліогр.: 11 назв. — англ. 1817-3772 DOI: 10.12958/1817-3772-2020-4(62)-97-102 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/179325 658.8:339.138 en Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Marketing and logistics
Marketing and logistics
spellingShingle Marketing and logistics
Marketing and logistics
Fomichenko, I.
Barkova, S.
Dykan, A.
Kosik, K.
Kozlova, K.
Internet Marketing as a Modern Enterprise Communication Tool
Економічний вісник Донбасу
description The article identifies the need for the use of Internet marketing technologies to promote goods and services in a modern domestic enterprise. Based on the analysis, the need to improve the marketing, sales and communication policy of domestic enterprises using the Internet is substantiated. The main marketing processes that are implemented using Internet marketing technologies, which include marketing research on the Internet, marketing communications on the Internet and promotion and marketing of products over the Internet. The main types of Internet marketing at a modern enterprise are studied. Current trends in Internet marketing communications are identified. The advantages of the use of Internet technologies in the marketing activities of enterprises are substantiated, which also affect the efficiency (or empowerment) not only in marketing activities, but also in other areas of the enterprise.
format Article
author Fomichenko, I.
Barkova, S.
Dykan, A.
Kosik, K.
Kozlova, K.
author_facet Fomichenko, I.
Barkova, S.
Dykan, A.
Kosik, K.
Kozlova, K.
author_sort Fomichenko, I.
title Internet Marketing as a Modern Enterprise Communication Tool
title_short Internet Marketing as a Modern Enterprise Communication Tool
title_full Internet Marketing as a Modern Enterprise Communication Tool
title_fullStr Internet Marketing as a Modern Enterprise Communication Tool
title_full_unstemmed Internet Marketing as a Modern Enterprise Communication Tool
title_sort internet marketing as a modern enterprise communication tool
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2020
topic_facet Marketing and logistics
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/179325
citation_txt Internet Marketing as a Modern Enterprise Communication Tool / I. Fomichenko, S. Barkova, A. Dykan, K. Kosik, K. Kozlova // Економічний вісник Донбасу. — 2020. — № 4 (62). — С. 97-102. — Бібліогр.: 11 назв. — англ.
series Економічний вісник Донбасу
work_keys_str_mv AT fomichenkoi internetmarketingasamodernenterprisecommunicationtool
AT barkovas internetmarketingasamodernenterprisecommunicationtool
AT dykana internetmarketingasamodernenterprisecommunicationtool
AT kosikk internetmarketingasamodernenterprisecommunicationtool
AT kozlovak internetmarketingasamodernenterprisecommunicationtool
first_indexed 2023-10-18T22:48:00Z
last_indexed 2023-10-18T22:48:00Z
_version_ 1796156468496433152