Походження та розвиток міфологеми оленя у народів Євразії

У міфології народів Євразії значне місце посідає образ оленя. Міфологічний мотив оленя з’явився в часи пізнього палеоліту – мезоліту, коли на теренах Євразії полювання на оленя становило основу економіки. Найдавніші міфи про оленя, які збереглися у народів Півночі та Сибіру, поділяються на дві катег...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2008
Автор: Михайлова, Н.Р.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України 2008
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/17978
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Походження та розвиток міфологеми оленя у народів Євразії / Н.Р. Михайлова // Слов’янський світ: Зб. наук. пр. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського НАН України, 2008. — Вип. 6. — С. 44-66. — Бібліогр.: 51 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-17978
record_format dspace
spelling irk-123456789-179782011-03-14T12:07:39Z Походження та розвиток міфологеми оленя у народів Євразії Михайлова, Н.Р. Біля витоків слов’янської культури У міфології народів Євразії значне місце посідає образ оленя. Міфологічний мотив оленя з’явився в часи пізнього палеоліту – мезоліту, коли на теренах Євразії полювання на оленя становило основу економіки. Найдавніші міфи про оленя, які збереглися у народів Півночі та Сибіру, поділяються на дві категорії – тотемістичні та космологічні. Тотемістичні міфи, головним персонажем яких є Людина-олень, із плином часу трансформувалися в перекази про оленів-тотемів. Космологічні міфи про три зони Всесвіту, кожна з яких має подобу оленя, призвели до появи уявлень про небесного оленя. Сюжети про оленя збереглися у фольклорі народів Євразії до пізнього Середньовіччя. В мифологии народов Евразии значительное место занимает образ оленя. Мифологический мотив оленя появился во времена позднего палеолита – мезолита, когда на территории Евразии охота на оленя составляло основу экономики. Самые давние мифы об олене, которые сохранились у народов Севера и Сибири, разделяются на две категории – тотемистические и космологические. Тотемистические мифы, главным персонажем которых является Человек-олень, с течением времени трансформировались в предания об оленях-тотемах. Космологические мифы о трех зонах Вселенной, каждая из которых напоминает оленя, привели к появлению представлений о небесном олене. Сюжеты об олене сохранились в фольклоре народов Евразии до позднего Средневековья. In Eurasian mythology considerable place occupies an image of the deer. Mythological motif of the deer appeared in the days of late Paleolithic era, when on the territory of Eurasia a hunt on a deer was the basis of the economy. The oldest myths about a deer, which were preserved by the people of North and Siberia, are divided into two categories – totems and cosmological. Myths of totems, main character of which is Man-deer, with the flow of time transformed into narrations about deertotems. Cosmological myths about three areas of Universe each of which has similarity with the deer, resulted in appearance of pictures of celestial deer. Subjects about a deer were saved in folk-lore of people of Eurasia to late Miaddle Ages. 2008 Article Походження та розвиток міфологеми оленя у народів Євразії / Н.Р. Михайлова // Слов’янський світ: Зб. наук. пр. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського НАН України, 2008. — Вип. 6. — С. 44-66. — Бібліогр.: 51 назв. — укр. XXXX-0051 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/17978 7.046:[7.042:599.735.31](292.4/5) uk Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Біля витоків слов’янської культури
Біля витоків слов’янської культури
spellingShingle Біля витоків слов’янської культури
Біля витоків слов’янської культури
Михайлова, Н.Р.
Походження та розвиток міфологеми оленя у народів Євразії
description У міфології народів Євразії значне місце посідає образ оленя. Міфологічний мотив оленя з’явився в часи пізнього палеоліту – мезоліту, коли на теренах Євразії полювання на оленя становило основу економіки. Найдавніші міфи про оленя, які збереглися у народів Півночі та Сибіру, поділяються на дві категорії – тотемістичні та космологічні. Тотемістичні міфи, головним персонажем яких є Людина-олень, із плином часу трансформувалися в перекази про оленів-тотемів. Космологічні міфи про три зони Всесвіту, кожна з яких має подобу оленя, призвели до появи уявлень про небесного оленя. Сюжети про оленя збереглися у фольклорі народів Євразії до пізнього Середньовіччя.
format Article
author Михайлова, Н.Р.
author_facet Михайлова, Н.Р.
author_sort Михайлова, Н.Р.
title Походження та розвиток міфологеми оленя у народів Євразії
title_short Походження та розвиток міфологеми оленя у народів Євразії
title_full Походження та розвиток міфологеми оленя у народів Євразії
title_fullStr Походження та розвиток міфологеми оленя у народів Євразії
title_full_unstemmed Походження та розвиток міфологеми оленя у народів Євразії
title_sort походження та розвиток міфологеми оленя у народів євразії
publisher Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
publishDate 2008
topic_facet Біля витоків слов’янської культури
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/17978
citation_txt Походження та розвиток міфологеми оленя у народів Євразії / Н.Р. Михайлова // Слов’янський світ: Зб. наук. пр. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського НАН України, 2008. — Вип. 6. — С. 44-66. — Бібліогр.: 51 назв. — укр.
work_keys_str_mv AT mihajlovanr pohodžennâtarozvitokmífologemiolenâunarodívêvrazíí
first_indexed 2023-10-18T17:01:17Z
last_indexed 2023-10-18T17:01:17Z
_version_ 1796140476413247488