Обґрунтування ролі та значення судноплавства на короткі дистанції для розвитку портів
Морське судноплавство на короткі дистанції передбачає перевезення вантажів і пасажирів за допомогою водних транспортних засобів на обмежену відстань та без перетину океану. Будучи прямим конкурентом наземних видів транспорту, воно використовує порти та внутрішні водні шляхи, щоб доповнити традиційні...
Збережено в:
Дата: | 2021 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2021
|
Назва видання: | Економічний вісник Донбасу |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/179806 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Обґрунтування ролі та значення судноплавства на короткі дистанції для розвитку портів / С.В. Гусаков, А.В. Кравченко // Економічний вісник Донбасу. — 2021. — № 1 (63). — С. 84-89. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Морське судноплавство на короткі дистанції передбачає перевезення вантажів і пасажирів за допомогою водних транспортних засобів на обмежену відстань та без перетину океану. Будучи прямим конкурентом наземних видів транспорту, воно використовує порти та внутрішні водні шляхи, щоб доповнити традиційні транспортні системи для збільшення пропускної спроможності, підвищення гнучкості та досягнення стійкої мобільності транспорту. Категорія перевезення на короткі дистанції не має офіційного та загальновизнаного визначення. Проте було зроблено кілька спроб встановити її межі та вийти з визначенням, яке точніше відображає зміст. Визначення, надане Європейською Комісією: «Переміщення вантажів та пасажирів морем між портами, розташованими в географічній Європі, або між портами, розташованими в неєвропейських країнах, що мають узбережжя на закритих морях й межують з Європою» сьогодні широко використовується. Глибоке розуміння серйозних соціально-економічних та екологічних наслідків дорожньо-транспортних операцій змушує директивні органи на різних інституційних рівнях (наприклад, місцевому, національному та регіональному) діяти відповідним чином та запроваджувати низку цільових політичних рамок, стратегій та заходів для підтримки більш широкого розвитку та експлуатації інших видів транспорту (тобто залізничного, внутрішніх водних шляхів), сприяючи таким чином розвантаженню мереж автомобільних доріг, реалізуючи таким чином значні покращення з точки зору якості повітря, безпеки дорожнього руху тощо. Беручи до уваги географічні характеристики основних торгових регіонів світу, а також пріоритети, встановлені відповідними державними органами, та кошти (як державні, так і приватні), що виділяються на інфраструктурні проєкти, залізниця, судноплавство на короткі дистанції та внутрішні водні шляхи були розглянуті з метою встановлення додаткових можливостей для забезпечення динамічного зростання. Отже, морські перевезення на короткі відстані представляють конкуренцію наземному транспорту. Перш за все, вони мають географічну перевагу, море пропонує більше можливостей для маршруту, що забезпечує більшу гнучкість для суден. Ще одна перевага, стосується економії на масштабі. Екологічна стійкість є основною перевагою морських перевезень на короткі відстані. Крім того, такі перевезення мають менший вуглецевий слід на тонну-кілометр порівняно з вантажними автомобілями. Ба більше, морський транспорт пропонує різні соціальні переваги. Розвантаження дорожніх мереж здійснюється шляхом переведення руху транспорту з суші на море. Забезпечення подальшого розвитку портів передбачає більш детальне дослідження такого сегменту, як морські перевезення на короткі дистанції. |
---|