Інституціональні особливості модернізації вищої освіти в Україні

Досліджено процес інституціоналізації вищої школи в Україні з точки зору факторів, обумовлених необхідністю її модернізації та з урахуванням формальних і неформальних інститутів та чинників попередньої інституціональної траєкторії розвитку. Акцентовано увагу на визначенні інституціональних причин до...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут економіки промисловості НАН України
Дата:2021
Автори: Куклін, О.В., Пустовійт, Р.Ф., Дернова, І.А.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2021
Назва видання:Вісник економічної науки України
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180111
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Інституціональні особливості модернізації вищої освіти в Україні / О.В. Куклін, Р.Ф. Пустовійт, І.А. Дернова // Вісник економічної науки України. — 2021. — № 1 (40). — С. 106-112. — Бібліогр.: 16 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-180111
record_format dspace
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Управління людським капіталом і менеджмент персоналу
Управління людським капіталом і менеджмент персоналу
spellingShingle Управління людським капіталом і менеджмент персоналу
Управління людським капіталом і менеджмент персоналу
Куклін, О.В.
Пустовійт, Р.Ф.
Дернова, І.А.
Інституціональні особливості модернізації вищої освіти в Україні
Вісник економічної науки України
description Досліджено процес інституціоналізації вищої школи в Україні з точки зору факторів, обумовлених необхідністю її модернізації та з урахуванням формальних і неформальних інститутів та чинників попередньої інституціональної траєкторії розвитку. Акцентовано увагу на визначенні інституціональних причин досягнень та невдач у сфері вітчизняної вищої освіти, запропоновано аналіз цільової інтегральної функції оцінки якості освіти та шляхи модернізації освітнього процесу. Підкреслено, що значна кількість ініційованих інституціональних реформ у розвитку вищої освіти в Україні призвели до виникнення недосконалих інститутів і до наслідків, коли вища освіта не відповідає нинішнім запитам з боку особистості, суспільства, потребам економіки та світовим тенденціям. Тому для успішного економічного зростання України та забезпечення її конкурентних та інноваційних перспектив модернізація вищої освіти повинна відбуватися у безпосередньому зв’язку з трансформацією інституціонального середовища. У свою чергу якість інституціонального середовища визначається ефективністю функціонування ключових інститутів. Однак нині маємо обґрунтовані сумніви щодо того, чи маємо в Україні необхідне інституціональне середовище для модернізації вищої освіти, що забезпечує стійке економічне зростання й конкурентоспроможність. По суті, невдачі в освіті є наслідком існуючих інституціональних диспропорцій між формальними і неформальними інститутами. Вказане є очевидним недоопрацюванням державної влади, що негативно впливає на зовнішні ефекти освіти в країні у цілому.
format Article
author Куклін, О.В.
Пустовійт, Р.Ф.
Дернова, І.А.
author_facet Куклін, О.В.
Пустовійт, Р.Ф.
Дернова, І.А.
author_sort Куклін, О.В.
title Інституціональні особливості модернізації вищої освіти в Україні
title_short Інституціональні особливості модернізації вищої освіти в Україні
title_full Інституціональні особливості модернізації вищої освіти в Україні
title_fullStr Інституціональні особливості модернізації вищої освіти в Україні
title_full_unstemmed Інституціональні особливості модернізації вищої освіти в Україні
title_sort інституціональні особливості модернізації вищої освіти в україні
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2021
topic_facet Управління людським капіталом і менеджмент персоналу
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180111
citation_txt Інституціональні особливості модернізації вищої освіти в Україні / О.В. Куклін, Р.Ф. Пустовійт, І.А. Дернова // Вісник економічної науки України. — 2021. — № 1 (40). — С. 106-112. — Бібліогр.: 16 назв. — укр.
series Вісник економічної науки України
work_keys_str_mv AT kuklínov ínstitucíonalʹníosoblivostímodernízacííviŝoíosvítivukraíní
AT pustovíjtrf ínstitucíonalʹníosoblivostímodernízacííviŝoíosvítivukraíní
AT dernovaía ínstitucíonalʹníosoblivostímodernízacííviŝoíosvítivukraíní
first_indexed 2023-10-18T22:49:11Z
last_indexed 2023-10-18T22:49:11Z
_version_ 1796156521219883008
spelling irk-123456789-1801112021-08-08T01:26:46Z Інституціональні особливості модернізації вищої освіти в Україні Куклін, О.В. Пустовійт, Р.Ф. Дернова, І.А. Управління людським капіталом і менеджмент персоналу Досліджено процес інституціоналізації вищої школи в Україні з точки зору факторів, обумовлених необхідністю її модернізації та з урахуванням формальних і неформальних інститутів та чинників попередньої інституціональної траєкторії розвитку. Акцентовано увагу на визначенні інституціональних причин досягнень та невдач у сфері вітчизняної вищої освіти, запропоновано аналіз цільової інтегральної функції оцінки якості освіти та шляхи модернізації освітнього процесу. Підкреслено, що значна кількість ініційованих інституціональних реформ у розвитку вищої освіти в Україні призвели до виникнення недосконалих інститутів і до наслідків, коли вища освіта не відповідає нинішнім запитам з боку особистості, суспільства, потребам економіки та світовим тенденціям. Тому для успішного економічного зростання України та забезпечення її конкурентних та інноваційних перспектив модернізація вищої освіти повинна відбуватися у безпосередньому зв’язку з трансформацією інституціонального середовища. У свою чергу якість інституціонального середовища визначається ефективністю функціонування ключових інститутів. Однак нині маємо обґрунтовані сумніви щодо того, чи маємо в Україні необхідне інституціональне середовище для модернізації вищої освіти, що забезпечує стійке економічне зростання й конкурентоспроможність. По суті, невдачі в освіті є наслідком існуючих інституціональних диспропорцій між формальними і неформальними інститутами. Вказане є очевидним недоопрацюванням державної влади, що негативно впливає на зовнішні ефекти освіти в країні у цілому. Исследован процесс институционализации высшей школы в Украине с точки зрения факторов, обусловленных необходимостью ее модернизации и с учетом формальных и неформальных институтов и факторов предыдущей институциональной траектории развития. Акцентировано внимание на определении институциональных причин достижений и неудач в сфере отечественного образования, предложен анализ целевой интегральной функции оценки качества образования и пути модернизации образовательного процесса. Подчеркнуто, что значительное количество инициированных институциональных реформ в развитии высшего образования в Украине привели к возникновению несовершенных институтов и к последствиям, когда высшее образование не соответствует нынешним запросам со стороны личности, общества, потребностям экономики и мировым тенденциям. Поэтому для успешного экономического роста Украины и обеспечения ее конкурентных и инновационных перспектив модернизация высшего образования должна происходить в непосредственной связи с трансформацией институциональной среды. В свою очередь, качество институциональной среды определяется эффективностью функционирования ключевых институтов. Однако сейчас имеем обоснованные сомнения относительно того, функционирует ли в Украине необходимая институциональная среда для модернизации высшего образования, которая обеспечивает устойчивый экономический рост и конкурентоспособность. По сути, неудачи в образовании являются следствием существующих институциональных диспропорций между формальными и неформальными институтами. Указанное является очевидной недоработкой государственной власти и негативно влияет на внешние эффекты образования в стране в целом. The process of institutionalization of higher education in Ukraine is studied in terms of factors due to the need for its modernization and taking into account formal and informal institutions and factors of the previous institutional trajectory of development. Emphasis is placed on determining the institutional causes of achievements and failures in the field of domestic higher education. An analysis of the target integrated function of assessing the quality of education and ways to modernize the educational process is offered. It is emphasized that a significant number of initiated institutional reforms in the development of higher education in Ukraine have led to imperfect institutions and consequences when higher education does not meet current demands of the individual, society, economic needs and global trends. Therefore, for the successful economic growth of Ukraine and ensuring its competitive and innovative prospects, the modernization of higher education must take place in direct connection with the transformation of the institutional environment. In turn, the quality of the institutional environment is determined by the efficiency of key institutions. However, we now have reasonable doubts as to whether Ukraine has the necessary institutional environment to modernize higher education that ensures sustainable economic growth and competitiveness. In essence, educational failures are the result of existing institutional disparities between formal and informal institutions. This is an obvious flaw of the government, which negatively affects the external effects of education in the country as a whole. 2021 Article Інституціональні особливості модернізації вищої освіти в Україні / О.В. Куклін, Р.Ф. Пустовійт, І.А. Дернова // Вісник економічної науки України. — 2021. — № 1 (40). — С. 106-112. — Бібліогр.: 16 назв. — укр. 1729-7206 DOI: https://doi.org/10.37405/1729-7206.2021.1(40).106-112 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180111 330.341.2:378(477) uk Вісник економічної науки України Інститут економіки промисловості НАН України