Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз

Розглянуто критерії хронологічної та мовно-естетичної стратифікації української поезії кінця ХХ століття. Для констатації співвідношення традиції та новаторства використано поняття поетичного покоління. Здійснено аналіз мовотворчості літературних поколінь другої половини ХХ століття – шістдесят...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автор: Дядченко, Г.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут української мови НАН України 2019
Назва видання:Культура слова
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180184
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз / Г. Дядченко // Культура слова. — 2019. — Вип. 90. — С. 104-119. — Бібліогр.: 28 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-180184
record_format dspace
spelling irk-123456789-1801842021-08-22T01:26:44Z Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз Дядченко, Г. Теоретична стилістика Розглянуто критерії хронологічної та мовно-естетичної стратифікації української поезії кінця ХХ століття. Для констатації співвідношення традиції та новаторства використано поняття поетичного покоління. Здійснено аналіз мовотворчості літературних поколінь другої половини ХХ століття – шістдесятників, сімдесятників, вісімдесятників і дев’яностників. Наголошено, що головними креативними принципами українського поетичного текстотворення розглядуваного періоду є мовно-виражальна свобода, аполітичність, різновекторність естетичних програм, образно-естетичний релятивізм, творчий деструктивізм, іронічність, “антипоетичність”, ускладнена метафоричність, асоціативність, Акцентовано своєрідність поетичної мовотворчості другої половини XX століття в контексті національної мовно-естетичної традиції. In the article chronological as well as lingual and aesthetical stratification of the Ukrainian poetry at the end of the ХХ century is observed. With the aim of revealing of the traditional and individual features correlation the notion of the poetic generation is used. The author of the article gives the analyses of the lingual creative activity of the literary generations at the end of the ХХ century such as man of the sixties, seventies, eighties and nineties. It is stressed that the dominant creative principals of the Ukrainian poetry of the period observed are lingual and expressive freedom, indifference towards politics, inequality of the aesthetic programs, stylistic eccentricity, imaginative and aesthetic relativity, creative deconstruction, irony, “antipoetry”, tend to the complicated metaphorics, contiguity, intertextuality. As a result, the poetic creative activity at the end of the XX century is defined as an original, ingenious phenomenon which differs greatly from the national lingual and aesthetic tradition. 2019 Article Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз / Г. Дядченко // Культура слова. — 2019. — Вип. 90. — С. 104-119. — Бібліогр.: 28 назв. — укр. 0201-419X http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180184 811.161.2: 801.631.5 uk Культура слова Інститут української мови НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Теоретична стилістика
Теоретична стилістика
spellingShingle Теоретична стилістика
Теоретична стилістика
Дядченко, Г.
Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз
Культура слова
description Розглянуто критерії хронологічної та мовно-естетичної стратифікації української поезії кінця ХХ століття. Для констатації співвідношення традиції та новаторства використано поняття поетичного покоління. Здійснено аналіз мовотворчості літературних поколінь другої половини ХХ століття – шістдесятників, сімдесятників, вісімдесятників і дев’яностників. Наголошено, що головними креативними принципами українського поетичного текстотворення розглядуваного періоду є мовно-виражальна свобода, аполітичність, різновекторність естетичних програм, образно-естетичний релятивізм, творчий деструктивізм, іронічність, “антипоетичність”, ускладнена метафоричність, асоціативність, Акцентовано своєрідність поетичної мовотворчості другої половини XX століття в контексті національної мовно-естетичної традиції.
format Article
author Дядченко, Г.
author_facet Дядченко, Г.
author_sort Дядченко, Г.
title Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз
title_short Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз
title_full Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз
title_fullStr Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз
title_full_unstemmed Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз
title_sort українські поетичні покоління другої половини хх століття: мовно-естетичний аналіз
publisher Інститут української мови НАН України
publishDate 2019
topic_facet Теоретична стилістика
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180184
citation_txt Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз / Г. Дядченко // Культура слова. — 2019. — Вип. 90. — С. 104-119. — Бібліогр.: 28 назв. — укр.
series Культура слова
work_keys_str_mv AT dâdčenkog ukraínsʹkípoetičnípokolínnâdrugoípolovinihhstolíttâmovnoestetičnijanalíz
first_indexed 2023-10-18T22:49:26Z
last_indexed 2023-10-18T22:49:26Z
_version_ 1796156529291821056