Концепт "ярмарок" в українській сміховій культурі
У статті проаналізовано прозові твори ХІХ – ХХ століть, у яких представлено словесні картини ярмаркового середовища. Концепт «ярмарок» змодельовано на матеріалі мови художніх творів Г. Квітки-Основ’яненка, І. Нечуя-Левицького, С. Руданського, О. Вишні. Подано реалізацію в них кількох субконцепті...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української мови НАН України
2019
|
Назва видання: | Культура слова |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180203 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Концепт "ярмарок" в українській сміховій культурі / С. Бибик // Культура слова. — 2019. — Вип. 91. — С. 87-103. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті проаналізовано прозові твори ХІХ – ХХ століть,
у яких представлено словесні картини ярмаркового середовища.
Концепт «ярмарок» змодельовано на матеріалі мови художніх
творів Г. Квітки-Основ’яненка, І. Нечуя-Левицького, С. Руданського,
О. Вишні. Подано реалізацію в них кількох субконцептів: ярмарок як
скупчення; ярмарок як галас; ярмарок як живомовна стихія; ярмарок
і «низова» словесність; ярмарок як розвага.
Об’єктами аналізу стали лексика і фразеологія відповідних
контекстів, а також стилістичні прийоми створення ярмаркового
гумористичного колориту. Виділено кілька різновидів текстів
фольклору (або фольклоризованих текстів), які використовують
письменники як засоби стилізації живомовної стихії на ярмарках в
Україні, а також увиразнення різноманіття соціально-культурних
масок, представлених на них (продавець, жид, циган, сліпий
музикант, прохач, картяр тощо).
Наголошено на тому, що концепт «ярмарок» у відповідних
текстах оповідань зберігає ознаки бурлеску і просвітництва. |
---|