Мінітексти-жарти в журналі "Жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років)
У статті представлено лексико-граматичні та асоціативно- семантичні способи вербалізації основних ціннісно-аксіологічних концептів – жінка, чоловік, розум, дитина. Медіаконтент сучасного журналу «Жінка» схарактеризовано як контейнер, який охоплює універсальну інформацію, зокрема емоційну, жартів...
Збережено в:
Видавець: | Інститут української мови НАН України |
---|---|
Дата: | 2019 |
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української мови НАН України
2019
|
Назва видання: | Культура слова |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180207 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Мінітексти-жарти в журналі "Жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років) / М. Мамич // Культура слова. — 2019. — Вип. 91. — С. 134-145. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-180207 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1802072021-08-26T01:26:25Z Мінітексти-жарти в журналі "Жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років) Мамич, М. Мова засобів масової комунікації У статті представлено лексико-граматичні та асоціативно- семантичні способи вербалізації основних ціннісно-аксіологічних концептів – жінка, чоловік, розум, дитина. Медіаконтент сучасного журналу «Жінка» схарактеризовано як контейнер, який охоплює універсальну інформацію, зокрема емоційну, жартівливу. Відзначено важливість уваги до анекдотів як до побутових, літературних історій, які відбивають ключові концепції взаємин людей, але самі при цьому не використовуються для створення цих концепцій. Зауважено про роль мінітекстів жартів як засобу психологічного і соціального розвантаження, активізації позитивного світосприймання людини. Анекдоти як писемно відтворені усні оповідні жанри доносять до цільової аудиторії в художній образній формі певні ціннісні домінанти, на які мають орієнтуватися сучасні українці, а також гендерні аспекти мовно-культурної діяльності у спільноті, а у цілому – відбивають інформаційно-комунікативну культуру спільноти. The article presents lexical-grammatical and associative-semantic methods of verbalization of basic value-axiological concepts - woman, man, mind, child. The mediacontent of the modern magazine “Zinka” is characterized as a container that covers universal information, including emotional, playful one. The importance of attention to anecdotes is noted as to everyday, literary stories, which reflect key concepts of human relationships, but are not used to create these concepts. The role of minitexts of jokes as a means of psychological and social unloading, activation of a positive world-view of a person is noted. Anecdotes as oral narrative genres are reproduced in written and bring to the target audience in the artistic form certain value dominants, which contemporary Ukrainians should focus on, as well as gender aspects of linguo-cultural activity in the community, and in general, reflect informative-communication culture of community. All text material is analyzed with attention to the following linguistic means of comism creation: the contrast of direct and figurative meaning of the word and phraseological reversal, the contrast of high and low, literary and colloquial in stylistic semantics of words and phraseological reversals, pun, semantic alogisms of homonyms, synonyms and paronims. Particular attention is paid to the functions of precedent name in literary anecdotes. It is noted that in Ukrainian laughter culture the appellation to a precedent phenomenon is traditional, which serves as the undisputed authority, because for a long time a certain image of a leader has been formed in society, template ideas about it are finished, which gives the impression of the authenticity of the situation being played. It is shown that in such anecdotes and jokes the precedent name acquires interactive features, and the public image of the so-called media persona is updated every time, activating the linguocultural memory of the audience of listeners-readers. 2019 Article Мінітексти-жарти в журналі "Жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років) / М. Мамич // Культура слова. — 2019. — Вип. 91. — С. 134-145. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. 0201-419X http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180207 81’38 uk Культура слова Інститут української мови НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Мова засобів масової комунікації Мова засобів масової комунікації |
spellingShingle |
Мова засобів масової комунікації Мова засобів масової комунікації Мамич, М. Мінітексти-жарти в журналі "Жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років) Культура слова |
description |
У статті представлено лексико-граматичні та асоціативно-
семантичні способи вербалізації основних ціннісно-аксіологічних
концептів – жінка, чоловік, розум, дитина. Медіаконтент сучасного
журналу «Жінка» схарактеризовано як контейнер, який охоплює
універсальну інформацію, зокрема емоційну, жартівливу. Відзначено
важливість уваги до анекдотів як до побутових, літературних
історій, які відбивають ключові концепції взаємин людей, але самі при
цьому не використовуються для створення цих концепцій. Зауважено
про роль мінітекстів жартів як засобу психологічного і соціального
розвантаження, активізації позитивного світосприймання людини.
Анекдоти як писемно відтворені усні оповідні жанри доносять
до цільової аудиторії в художній образній формі певні ціннісні
домінанти, на які мають орієнтуватися сучасні українці, а
також гендерні аспекти мовно-культурної діяльності у спільноті,
а у цілому – відбивають інформаційно-комунікативну культуру
спільноти. |
format |
Article |
author |
Мамич, М. |
author_facet |
Мамич, М. |
author_sort |
Мамич, М. |
title |
Мінітексти-жарти в журналі "Жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років) |
title_short |
Мінітексти-жарти в журналі "Жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років) |
title_full |
Мінітексти-жарти в журналі "Жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років) |
title_fullStr |
Мінітексти-жарти в журналі "Жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років) |
title_full_unstemmed |
Мінітексти-жарти в журналі "Жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років) |
title_sort |
мінітексти-жарти в журналі "жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років) |
publisher |
Інститут української мови НАН України |
publishDate |
2019 |
topic_facet |
Мова засобів масової комунікації |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180207 |
citation_txt |
Мінітексти-жарти в журналі "Жінка" (на матеріалі видання 2011 – 2014 років) / М. Мамич // Культура слова. — 2019. — Вип. 91. — С. 134-145. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. |
series |
Культура слова |
work_keys_str_mv |
AT mamičm mínítekstižartivžurnalížínkanamateríalívidannâ20112014rokív |
first_indexed |
2023-10-18T22:49:29Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:49:29Z |
_version_ |
1796156531741294592 |