Сонетний вірш Максима Рильського: структурно-композиційна і мовно-образна організація
Стаття присвячена опису динамічної системи та засобів її композиційно-образного творення в сонетних текстах Максима Рильського. Системна організація сонетного вірша Максима Рильського характеризується динамікою образного творення, що започатковується вже в першому катрені і, як правило, зберігає...
Збережено в:
Дата: | 2020 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української мови НАН України
2020
|
Назва видання: | Культура слова |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180217 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Сонетний вірш Максима Рильського: структурно-композиційна і мовно-образна організація / А. Мойсієнко // Культура слова. — 2020. — Вип. 92. — С. 63-75. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Стаття присвячена опису динамічної системи та засобів її
композиційно-образного творення в сонетних текстах Максима
Рильського. Системна організація сонетного вірша Максима
Рильського характеризується динамікою образного творення, що
започатковується вже в першому катрені і, як правило, зберігає
«лінію підйому» в другому катрені, щоб синтезою-розв’язкою
відлунитися в заключних терцетах. У ряді текстів поета знаходить
широке відбиття ідея внутрішньої конфліктності на стику двох
катренів, проголошена свого часу у програмовому сонеті Івана
Франка, хоч антитезний злам може відбуватися не лише на межі
першого і другого катренів, започатковуватися протиставним
сполучником, підсилювальною часткою (нерідко корелятом до них
у першій частині виступає прислівник ще). Динамізації художньої
структури сприяє текстова наскрізність повторюваних елементів
на різних рівнях. |
---|