Мовний образ Великодня в епістолярних текстах Лесі Українки та її родини
У статті здійснено спробу конструювання мовного образу найважливішого свята християн – Великодня – в епістолярних текстах Лесі Українки та її найближчої родини – батьків (Ольги Драгоманової-Косач, Петра Косача) і братів-сестер. Встановлено визначальність цієї лексеми в слововжитку Косачів- Драг...
Збережено в:
Дата: | 2020 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української мови НАН України
2020
|
Назва видання: | Культура слова |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180228 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Мовний образ Великодня в епістолярних текстах Лесі Українки та її родини / С. Богдан // Культура слова. — 2020. — Вип. 92. — С. 187-202. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті здійснено спробу конструювання мовного образу
найважливішого свята християн – Великодня – в епістолярних
текстах Лесі Українки та її найближчої родини – батьків
(Ольги Драгоманової-Косач, Петра Косача) і братів-сестер.
Встановлено визначальність цієї лексеми в слововжитку Косачів-
Драгоманових. Варіантні найменування цього геортоніма мають
факультативне використання в мовленні окремих членів родини й
тому їх можна кваліфікувати як індивідуально увиразнені. Зокрема
зафіксовано регулярне вживання діалектного найменування Паска в
епістолярній комунікації брата Лесі Українки – Михайла, Пасхи – в
індивідуальному мовленні батька, Петра Антоновича. Встановлено,
що функціонування варіанта Пасха в епістолярії Лесі Українки
мотивоване фактором адресата. Визначено основні функції цього
геортоніма: хрононопійна та етикетна. Окреслено домінувальні
номінації, що стосуються Великодніх святкувань, – писанка,
крашанки, паска. З’ясовано особливості святочних пригощань тих
етносів, посеред яких доводилося бути в ці дні Лесі Українці та
Михайлові Косачу. |
---|