Неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж)

У статті висвітлено неологізаційні процеси в лексичному складі сучасної української літературної мови. Проаналізовано причини виникнення новацій й основні шляхи поповнення лексичного фонду неологізмами, зокрема внаслідок запозичень з інших мов, шляхом словотворення та модифікації семантичного зн...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2020
Автор: Красавіна, В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут української мови НАН України 2020
Назва видання:Культура слова
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180229
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж) / В. Красавіна // Культура слова. — 2020. — Вип. 92. — С. 203-215. — Бібліогр.: 12 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-180229
record_format dspace
spelling irk-123456789-1802292021-08-29T01:26:48Z Неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж) Красавіна, В. Мова засобів масової комунікації У статті висвітлено неологізаційні процеси в лексичному складі сучасної української літературної мови. Проаналізовано причини виникнення новацій й основні шляхи поповнення лексичного фонду неологізмами, зокрема внаслідок запозичень з інших мов, шляхом словотворення та модифікації семантичного значення. Схарактеризовано структурні, семантичні та функціональні особливості нових слів у медіатекстах. Having spread around the world, the Covid-19 pandemic has caused an increase in the number of neologisms both in Ukrainian and in other languages. In the first place, it happened due to extralinguistic factors – specific features of the infectious disease itself as well as the unprecedented social practices which have become a new method of adaptation to the present day circumstances. Language has promptly reacted to large-scale changes in the world and the society: new words and word combinations denoting the phenomena, objects and notions unknown before have appeared; the modification of the semantics of certain common words has taken place; the sphere of usage of some specialized terms has broadened. Globalization processes and a tendency towards language unification have facilitated the spread of terms of international use, neolexemes, neomorphemes, which is indicative of the emergence of the common international vocabulary. English borrowings have been actively adopted due to the language practice of mass media (in particular, the electronic ones), which are dynamic and open to innovation, and, as is the case with social networks, enable the communication of a great number of people of various nationalities, ages and social status. Thus, neologisms are social markers of transformations, typical of the society in a globalized world. Renovation of the vocabulary is happening by means of adoption of foreignisms, predominantly of the English origin, international terms, which are replenishing terminology subsystems, in particular the ones of healthcare and administration, etc.; by means of word-formation using borrowed derivation tools; due to the activation of the processes of extending the semantics of already familiar words. A considerable amount of new words will not enter the general vocabulary as upon the conclusion of the Covid-19 pandemic they will be excluded from the active use and transferred to the corpus of historical words of the epoch which will become the evidence of the period of the quarantine measures and self-isolation of the citizens, and some words will be returned to a specialized sphere of use. 2020 Article Неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж) / В. Красавіна // Культура слова. — 2020. — Вип. 92. — С. 203-215. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. 0201-419X DOI: doi.org/10.37919/0201-419X-2020.92.17 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180229 811.161.2’37 uk Культура слова Інститут української мови НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Мова засобів масової комунікації
Мова засобів масової комунікації
spellingShingle Мова засобів масової комунікації
Мова засобів масової комунікації
Красавіна, В.
Неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж)
Культура слова
description У статті висвітлено неологізаційні процеси в лексичному складі сучасної української літературної мови. Проаналізовано причини виникнення новацій й основні шляхи поповнення лексичного фонду неологізмами, зокрема внаслідок запозичень з інших мов, шляхом словотворення та модифікації семантичного значення. Схарактеризовано структурні, семантичні та функціональні особливості нових слів у медіатекстах.
format Article
author Красавіна, В.
author_facet Красавіна, В.
author_sort Красавіна, В.
title Неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж)
title_short Неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж)
title_full Неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж)
title_fullStr Неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж)
title_full_unstemmed Неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж)
title_sort неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж)
publisher Інститут української мови НАН України
publishDate 2020
topic_facet Мова засобів масової комунікації
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180229
citation_txt Неологізація лексики в час пандемії коронавірусу (на матеріалі інтернет-видань та соціальних мереж) / В. Красавіна // Культура слова. — 2020. — Вип. 92. — С. 203-215. — Бібліогр.: 12 назв. — укр.
series Культура слова
work_keys_str_mv AT krasavínav neologízacíâleksikivčaspandemííkoronavírusunamateríalíínternetvidanʹtasocíalʹnihmerež
first_indexed 2023-10-18T22:49:32Z
last_indexed 2023-10-18T22:49:32Z
_version_ 1796156534084861952