"Як научить байдужих відчувати? Як розбудити розум, що заснув?"
У статті розглянуто особливості мовомислення Лесі Українки на прикладі аналізу характерного словника, поетичної фразеології і синтаксично-інтонаційних структур. Семантику ключових для мовотворчості поетеси слів проаналізовано з проєкцією на текстові трансформації. Зафіксовані словесно-образні ас...
Збережено в:
Дата: | 2020 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української мови НАН України
2020
|
Назва видання: | Культура слова |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180243 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | "Як научить байдужих відчувати? Як розбудити розум, що заснув?" / С. Єрмоленко // Культура слова. — 2020. — Вип. 93. — С. 7-18. — Бібліогр.: 5 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розглянуто особливості мовомислення Лесі Українки
на прикладі аналізу характерного словника, поетичної фразеології
і синтаксично-інтонаційних структур. Семантику ключових для
мовотворчості поетеси слів проаналізовано з проєкцією на текстові
трансформації. Зафіксовані словесно-образні асоціації поетеси
засвідчують взаємодію думки (розуму) і почуттів у вербалізації
мовної картини світу. Наголошено на антитетичному мисленні як
джерелі формування мовно-естетичних знаків української культури.
Увиразнено символіку СЛОВА як інструмента поетичної творчості,
наділеного почуттєвим змістом. |
---|