Мовний образ Криму в поезії Лесі Українки
Статтю присвячен о мовному образу Криму, змодельованому на основі поетичних текстів Лесі Українки із циклів «Кримські спогади» (збірка «На крилах пісень», 1893), «Кримські відгуки», (збірка «Думи і мрії», 1899) і двох поезій поза збірками. З’ясовано, що його формують описи міст – Ялти, Євпаторії...
Збережено в:
Дата: | 2020 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української мови НАН України
2020
|
Назва видання: | Культура слова |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180249 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Мовний образ Криму в поезії Лесі Українки / Н. Данилюк // Культура слова. — 2020. — Вип. 93. — С. 88-99. — Бібліогр.: 3 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Статтю присвячен о мовному образу Криму, змодельованому на
основі поетичних текстів Лесі Українки із циклів «Кримські спогади»
(збірка «На крилах пісень», 1893), «Кримські відгуки», (збірка «Думи і
мрії», 1899) і двох поезій поза збірками. З’ясовано, що його формують
описи міст – Ялти, Євпаторії, Бахчисараю (особливо чітко постає
Бахчисарай як колишня ханська резиденція). За допомогою виразових
одиниць описано гори – Мердвен, Ай-Петрі та певні місця, пов’язані
з кримськими легендами (Байдари, Чортові сходи), передана стихія
Чорного моря. Лесин Крим асоціюється з близькими людьми –
братом та коханим, із кримськими татарами (найяскравіше
зображено дівчину-татарочку). Більшість загальних назв
півострова (край богоданний, ясна країна, сторона прекрасна та ін.)
мають позитивну конотацію. Окремі негативно-оцінні висловлювання
спричинені осмисленням занепаду традиційної кримськотатарської
культури, поневоленням корінного народу. |
---|