Обґрунтування схеми автомобільно-конвеєрного транспорту із наскрізним проїздом автосамоскидів при розвантаженні

Мета. Обґрунтування ефективності комбінованої внутрішньокар’єрної автомобільно-конвеєрної транспортної схеми з наскрізним проїздом автосамоскидів при їх розвантаженні з точки зору економічної, технологічної та екологічної умов переходу на нову схему транспорту. Методика. Для обґрунтування ефективно...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут фізики гірничих процесів НАН України
Дата:2021
Автор: Адамчук, А.А.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут фізики гірничих процесів НАН України 2021
Назва видання:Физико-технические проблемы горного производства
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180306
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Обґрунтування схеми автомобільно-конвеєрного транспорту із наскрізним проїздом автосамоскидів при розвантаженні / А.А. Адамчук// Физико-технические проблемы горного производства: Сб. научн. тр. — 2021. — Вип. 23. — С. 200-215. — Бібліогр.: 33 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:Мета. Обґрунтування ефективності комбінованої внутрішньокар’єрної автомобільно-конвеєрної транспортної схеми з наскрізним проїздом автосамоскидів при їх розвантаженні з точки зору економічної, технологічної та екологічної умов переходу на нову схему транспорту. Методика. Для обґрунтування ефективності запропонованої схеми з наскрізним проїздом автосамоскидів при їх розвантаженні було застосовано системний підхід, що враховує економічну, технологічну та екологічну умови переходу на нову схему транспорту і, сформульовані на їх підґрунті положення щодо впровадження нових схем комбінованого внутрішньокар’єрного транспорту на глибоких кар’єрах. Результати. Було порівняно чотири схеми комбінованого автомобільно-конвеєрного транспорту: з тупиковим фронтом і тупиковим розвантаженням, з наскрізним фронтом і тупиковим розвантаженням, з тупиковим фронтом і наскрізним проїздом із наскрізним фронтом і наскрізним проїздом автосамоскидів над бункером. Найбільш ефективні за трьома умовами переходу на нову схему транспорту є схеми з наскрізним проїздом автосамоскидів при їх розвантаженні. Наукова новизна. Окрім відомих чотирьох типів перевантажувальних пристроїв із наскрізним проїздом автосамоскидів: з підйомним мостом, з поперечно-рухомим мостом, з привідними балками та з поворотною платформою, вперше було виділено п’ятий тип перевантажувальних пристроїв – з поворотними мостами, що рухомо закріплені до опорних балок (транспортних колій) з можливістю повороту у вертикальній площині. Така конструкція дозволяє відмовитися від приводу, а повертання розвантажувальних мостів вести за рахунок дії сили ваги гірничої маси. Практична значимість. Встановлено, що впровадження схем із наскрізним проїздом автосамоскидів дозволяє скоротити об’єм гірничо-капітальних робіт на 2,7-7,5 млн. м3, витрати палива на 150 тис. л (2 літри за кожен транспортний цикл автосамоскидів), зберегти землі від порушення відкритими гірничими роботами розміром 5-13 га в залежності від моделі автосамоскидів, що застосовується для транспортування гірничої масі і глибини спорудження перевантажувального пункту.