Безпековий менеджмент авіаційного транспорту в контексті сталого розвитку національної економіки
Розглянуто вплив широкого спектру технічних, природних, людських та економічних небезпек на авіаційну галузь. Охарактеризовано безпеку авіації в цілому як важливу складову загальної концепції національної безпеки, а також складову системи забезпечення особистої безпеки, безпеки суспільства та безпек...
Збережено в:
Дата: | 2020 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2020
|
Назва видання: | Управління економікою: теорія та практика |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180429 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Безпековий менеджмент авіаційного транспорту в контексті сталого розвитку національної економіки / О.М. Гуцалюк, Ю.А. Бондар // Управління економікою: теорія та практика: Зб. наук. пр. — К: ІЕП НАНУ, 2020. — С. 82-94. — Бібліогр.: 16 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Розглянуто вплив широкого спектру технічних, природних, людських та економічних небезпек на авіаційну галузь. Охарактеризовано безпеку авіації в цілому як важливу складову загальної концепції національної безпеки, а також складову системи забезпечення особистої безпеки, безпеки суспільства та безпеки на авіаційному транспорті від зовнішніх і внутрішніх загроз.
Відзначено, що підтримка прийнятного рівня безпеки національної авіації, розробка теоретичних засад безпекового менеджменту авіаційного транспорту має актуальне та практичне значення для сталого розвитку не тільки окремої інфраструктури транспорту, але і національної та глобальної економіки.
Досліджено категорію «безпека» та методи управління нею, «безпекову діяльність», яка спрямована на протидію загрозам, відновлення діяльності з метою захисту корпоративних інтересів, збереження цілісності процесів чи системи на основі засвоєння та розвитку безпекової культури. Зазначені види загроз містять окремі елементи, які можуть бути використані практично стосовно будь-якого авіаційного транспорту. Розкрито значення зовнішніх загроз, дестабілізуючих чинників та внутрішніх загроз.
Наведено упоряд¬кований підхід до управління безпекою на глобальному, регіональному та національному рівнях, що включає необхідні організаційні структури, сфери відповідальності, політику та процедури.
Розглянуто характеристику основних цілей управління безпекою підприємства авіаційного транспорту, виокремлено ідеальні цілі та потенційні, а також ступінь досяжності таких цілей. Визначено, що цілі управління безпекою підприємства, як і цілі управління підприємством загалом, мають відповідати сукупності вимог, обов’язковість дотримання яких є запорукою успішності такого управління.
Проаналізовано дані щодо Стратегії безпеки цивільної авіації ІСАО, яка вважається найбільш ефективним інструментом для забезпечення прийнятного рівня безпеки у глобальній цивільній авіації. Реалізація системи управління безпекою авіації регулюється на трьох ієрархічних рівнях ‒ глобальному, регіональному та національному. Система управління безпекою авіації являє собою упорядкований підхід до управління. |
---|