Наукове обгрунтування та практична апробація використання інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку економічної компетентності керівників закладів середньої освіти
Дослідження присвячене науковому обгрунтуванню та практичній апробації використання інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку економічної компетентності керівників закладів середньої освіти. Це дослідження обумовлено новими економічними умовами, що формуються в Україні, де особливої ваги наб...
Збережено в:
Видавець: | Інститут програмних систем НАН України |
---|---|
Дата: | 2020 |
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут програмних систем НАН України
2020
|
Назва видання: | Проблеми програмування |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180455 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Наукове обгрунтування та практична апробація використання інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку економічної компетентності керівників закладів середньої освіти / В.В. Дивак, П.Г. Демідов, Ю.Ю. Юрченко // Проблеми програмування. — 2020. — № 2-3. — С. 94-102. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Дослідження присвячене науковому обгрунтуванню та практичній апробації використання інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку економічної компетентності керівників закладів середньої освіти. Це дослідження обумовлено новими економічними умовами, що формуються в Україні, де особливої ваги набуває знання принципів і закономірностей економічного розвитку суспільства, економічна освіта. Одним із пріоритетних напрямків Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2020 рік є надання державної підтримки для підготовки фахівців за напрямами, що стимулюють розвиток пріоритетних базових галузей економіки у форматі «наука-освіта-технології». Покращити економічну компетентність керівників закладів середньої освіти можна в системі відкритої післядипломної освіти за очно-дистанційною формою підвищення кваліфікації з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, які повинні відігравати провідну роль у проведені дистанційного навчання. В нашому дослідженні дистанційне навчання характеризується наявністю інформаційного навчального середовища або засобів, за допомогою яких відбувається опосередковане спілкування викладачів з здобувачами освіти, а під інформаційно-навчальним середовищем дистанційного навчання ми розуміємо сукупність системно організованого, розподіленого забезпечення засобів передачі даних, інформаційних ресурсів, протоколів взаємодії, апаратно-програмованого й організаційно-методичного забезпечення, зорієнтованого на задоволення освітніх потреб користувачів. Наукова новизна та теоретичне значення результатів дослідження полягають в тому, що вперше теоретично обґрунтовано і розроблено технологію розвитку економічної компетентності керівників закладів середньої освіти (ЗСО) засобами інформаційно-комунікаційних технологій у системі підвищення кваліфікації; уточнено зміст поняття «професійна компетентність» та її структурні складові; відібрано та структуровано зміст економічної компетентності керівника ЗСО, удосконалено модель розвитку економічної компетентності керівника ЗСО; визначено організаційно-педагогічні умови розвитку економічної компетентності керівника ЗСО у системі підвищення кваліфікації; набули подальшого розвитку теоретичні погляди на процес розвитку професійної компетентності керівників ЗСО та використання інформаційно-комунікаційних технологій, їх засобів у системі відкритої післядипломної освіти. Наукове обґрунтування та практична апробація використання інформаційно-комунікаційних технологій в закладах відкритої післядипломної освіти дозволили виділити сучасну систему дистанційного навчання керівників закладів середньої освіти яка містить такі компоненти: системне середовище дистанційного навчання; електронну базу навчальних матеріалів; віртуальні лабораторії, об’єкти і суб’єкти систем дистанційного навчання, якими виступають заклади післядипломної освіти. |
---|