Системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі
Запропоновано для формування ергономічних умов руху в системі «водій автомобіль дорожнє середовище» використовувати математичну модель автоматичного керування, в якій особливості регулювання руху визначають за перехідним процесом, що описується передавальними функціями автомобіля і водія. Пропонован...
Збережено в:
Видавець: | Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України |
---|---|
Дата: | 2019 |
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України
2019
|
Назва видання: | Кибернетика и системный анализ |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180872 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі / Н.І. Кульбашна, К.О. Сорока, І.Е. Линник // Кибернетика и системный анализ. — 2019. — Т. 56, № 3. — С. 90-98. — Бібліогр.: 15 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-180872 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1808722021-10-24T01:26:08Z Системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі Кульбашна, Н.І. Сорока, К.О. Линник, І.Е. Системний аналіз Запропоновано для формування ергономічних умов руху в системі «водій автомобіль дорожнє середовище» використовувати математичну модель автоматичного керування, в якій особливості регулювання руху визначають за перехідним процесом, що описується передавальними функціями автомобіля і водія. Пропонована модель дає змогу моделювати процеси регулювання швидкості руху автомобіля згідно з дорожньою обстановкою, вплив якої на водія оцінюється комплексною характеристикою максимальною ентропією середовища руху. Предложено для формирования эргономичных условий движения в системе «водитель автомобиль дорожная середа» использовать математическую модель теории автоматического управления, в которой особенности регулирования движения определяют переходным процессом, описанным передаточными функциями автомобиля и водителя. Предложенная модель дает возможность моделировать процессы регулирования скорости движения в соответствии с дорожной обстановкой, влияние которой на водителя оценивается комплексной характеристикой максимальной энтропией среды движения. It is proposed to use a mathematical model of the automatic control theory, in which the features of traffic control are determined by the transition process described by the transfer functions of the car and the driver, to form ergonomic driving conditions in the system “driver–car–road environment.” The proposed model makes it possible to simulate speed control processes in accordance with the traffic situation whose impact on the driver is estimated by the complex characteristic: the maximum entropy of the traffic environment. 2019 Article Системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі / Н.І. Кульбашна, К.О. Сорока, І.Е. Линник // Кибернетика и системный анализ. — 2019. — Т. 56, № 3. — С. 90-98. — Бібліогр.: 15 назв. — укр. 1019-5262 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180872 65.015.11:621.3.011.711 uk Кибернетика и системный анализ Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Системний аналіз Системний аналіз |
spellingShingle |
Системний аналіз Системний аналіз Кульбашна, Н.І. Сорока, К.О. Линник, І.Е. Системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі Кибернетика и системный анализ |
description |
Запропоновано для формування ергономічних умов руху в системі «водій автомобіль дорожнє середовище» використовувати математичну модель автоматичного керування, в якій особливості регулювання руху визначають за перехідним процесом, що описується передавальними функціями автомобіля і водія. Пропонована модель дає змогу моделювати процеси регулювання швидкості руху автомобіля згідно з дорожньою обстановкою, вплив якої на водія оцінюється комплексною характеристикою максимальною ентропією середовища руху. |
format |
Article |
author |
Кульбашна, Н.І. Сорока, К.О. Линник, І.Е. |
author_facet |
Кульбашна, Н.І. Сорока, К.О. Линник, І.Е. |
author_sort |
Кульбашна, Н.І. |
title |
Системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі |
title_short |
Системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі |
title_full |
Системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі |
title_fullStr |
Системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі |
title_full_unstemmed |
Системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі |
title_sort |
системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі |
publisher |
Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України |
publishDate |
2019 |
topic_facet |
Системний аналіз |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/180872 |
citation_txt |
Системний підхід в ергономічному забезпеченні умов руху на дорозі / Н.І. Кульбашна, К.О. Сорока, І.Е. Линник // Кибернетика и системный анализ. — 2019. — Т. 56, № 3. — С. 90-98. — Бібліогр.: 15 назв. — укр. |
series |
Кибернетика и системный анализ |
work_keys_str_mv |
AT kulʹbašnaní sistemnijpídhídvergonomíčnomuzabezpečenníumovruhunadorozí AT sorokako sistemnijpídhídvergonomíčnomuzabezpečenníumovruhunadorozí AT linnikíe sistemnijpídhídvergonomíčnomuzabezpečenníumovruhunadorozí |
first_indexed |
2023-10-18T22:51:03Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:51:03Z |
_version_ |
1796156597609693184 |