Музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця»

У статті розглядається система музейної комунікації через контекст трансформації у суспільстві. Автор аналізує потреби в музейній комунікації в сучасних умовах через потребу перегляду функцій та місця музеїв у суспільстві, у світі та в Україні. Особлива увага приділяється системі комунікації музею в...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2020
Автор: Зубар, М.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Центр пам’яткознавства НАН України і УТОПІК 2020
Назва видання:Сіверщина в історії України
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/181179
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця» / М.В. Зубар // Сіверщина в історії України: Зб. наук. пр. — К.: Глухів, 2020. — Вип. 13. — С. 393-396. — Бібліогр.: 5 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-181179
record_format dspace
spelling irk-123456789-1811792021-11-04T01:26:32Z Музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця» Зубар, М.В. Музейна справа У статті розглядається система музейної комунікації через контекст трансформації у суспільстві. Автор аналізує потреби в музейній комунікації в сучасних умовах через потребу перегляду функцій та місця музеїв у суспільстві, у світі та в Україні. Особлива увага приділяється системі комунікації музею в широкому розумінні цього слова. Комунікація розглядається як форма діалогу з відвідувачем, у тому числі і через постійну експозицію. Робиться спроба проаналізувати концепцію «третього місця» у її відношенні до музейних інституцій. Аналізується досвід польських і європейських музеологів і висвітлюються їх підходи до трансформації музеїв відповідно до актуальних вимог сучасності. The article considers the museum communication system in the context of transformations in society. The author analyzes the needs of rethinking the role and place of museums in society in the new conditions, referring to European and world experience. At that time in the w orld, museums cease to be primarily collections of originals and become symbols of cultural revival which defined as an element of “soft economy” and new urbanization. In a situation where museums become institutional features of cities and regions through which the latter improve their image and invite tourists, the question arises of changing approaches to organizing museum communication in Ukrainian museums in modern conditions. It happens due to the continued crisis of museums and the loss of their subjectivity. The museum’s communication system considered in the broad sense - from communication with the visitor through the exhibition and the public museum program to the use of communication channels, social networks and new media available to museums. Communication presented as a broad form of permanent dialogue with the visitor. Special attention paid to the concept of “third place” developed by Ray Oldenburg and its transformation and adaptation to the needs and tasks of modern museums in the world. Nowadays museums begin to be positioned not only as institutions for gaining knowledge or aesthetic pleasure but also as a meeting place that equalizes social statuses of people who come to the museum or remove barriers in communication. The author analyzes the role of communication introducing the concept of “third place” in a modern museum, exploring the experience of Polish and European museologists. Also, covers their approaches to the transformation of museums and museum communication forms under the current requirements of our time. Using Taras Shevchenko National Museum as an example, the author demonstrates features of communication improving when museums become one of many institutions competing in the leisure industry for people with different levels of education and people from different social groups. 2020 Article Музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця» / М.В. Зубар // Сіверщина в історії України: Зб. наук. пр. — К.: Глухів, 2020. — Вип. 13. — С. 393-396. — Бібліогр.: 5 назв. — укр. 2218-4805 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/181179 069.01 uk Сіверщина в історії України Центр пам’яткознавства НАН України і УТОПІК
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Музейна справа
Музейна справа
spellingShingle Музейна справа
Музейна справа
Зубар, М.В.
Музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця»
Сіверщина в історії України
description У статті розглядається система музейної комунікації через контекст трансформації у суспільстві. Автор аналізує потреби в музейній комунікації в сучасних умовах через потребу перегляду функцій та місця музеїв у суспільстві, у світі та в Україні. Особлива увага приділяється системі комунікації музею в широкому розумінні цього слова. Комунікація розглядається як форма діалогу з відвідувачем, у тому числі і через постійну експозицію. Робиться спроба проаналізувати концепцію «третього місця» у її відношенні до музейних інституцій. Аналізується досвід польських і європейських музеологів і висвітлюються їх підходи до трансформації музеїв відповідно до актуальних вимог сучасності.
format Article
author Зубар, М.В.
author_facet Зубар, М.В.
author_sort Зубар, М.В.
title Музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця»
title_short Музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця»
title_full Музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця»
title_fullStr Музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця»
title_full_unstemmed Музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця»
title_sort музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця»
publisher Центр пам’яткознавства НАН України і УТОПІК
publishDate 2020
topic_facet Музейна справа
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/181179
citation_txt Музейна комунікація як інструмент творення музею – «третього місця» / М.В. Зубар // Сіверщина в історії України: Зб. наук. пр. — К.: Глухів, 2020. — Вип. 13. — С. 393-396. — Бібліогр.: 5 назв. — укр.
series Сіверщина в історії України
work_keys_str_mv AT zubarmv muzejnakomuníkacíââkínstrumenttvorennâmuzeûtretʹogomíscâ
first_indexed 2023-10-18T22:51:48Z
last_indexed 2023-10-18T22:51:48Z
_version_ 1796156629258862592