Художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект
Мета статті полягає в систематизації теоретичних знань із проблеми визначення художнього стилю як літературознавчої категорії. Подано докладний розгляд класичних праць, присвячених проблемі художнього стилю. Мала їх кількість обумовлена загальноприйнятим у філології принципом розглядати категорію...
Збережено в:
Дата: | 2021 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
2021
|
Назва видання: | Сiверянський літопис |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/181598 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект / С.М. Шуміло // Сіверянський літопис. — 2021. — № 2. — С. 68-74. — Бібліогр.: 27 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-181598 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1815982021-11-23T01:26:16Z Художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект Шуміло, С.М. Літературознавчі студії Мета статті полягає в систематизації теоретичних знань із проблеми визначення художнього стилю як літературознавчої категорії. Подано докладний розгляд класичних праць, присвячених проблемі художнього стилю. Мала їх кількість обумовлена загальноприйнятим у філології принципом розглядати категорію стилю як лінгвістичну, тож аналіз літературознавчих розвідок є вкрай актуальним задля позначеної проблеми, яка потребує рішення. Використані методи спостереження, порівняння та аналізу. Новизна дослідження полягає в систематичному уточненні того, як саме філософи, культурологи та літературознавці розуміють художній і літературний стиль, із якими іншими категоріями пов’язують його та як розрізняють стиль середньовічного письменника та «стиль епохи». Ми простежуємо процес накопичення знань із цієї проблематики, а також те, як поступово поглиблюється розуміння художнього стилю, індивідуального стилю, літературного стилю та «стилю епохи». У дослідженні зроблено акцент на специфіці сприйняття категорії стилю в середні віки. Висновок стосується нерозривного зв’язку притаманних цьому періоду «стилів епохи» зі світобаченням людини, її середньовічним – християнським – уявленням про всесвіт, його закономірність, справедливість та підпорядкованість божественній ідеї. У заключній частині статті подано короткий начерк подальшого розвитку подій, коли на зміну середньовічній картині світу приходить інша свідомість із іншою естетикою. The article intends to systematize theoretical knowledge about determining art style as a literary category. We thoroughly examine classic works regarding art style issue. Their small number is caused by the principle common in philology to see the category of style as a linguistic one. Therefore, analysing literary studies is highly relevant for current issue to be resolved. We use the methods of observation, comparison and analysis in the research. Its novelty is in a systematic clarification of how exactly philosophers, culturologists and literary scholars understand art and literary style, what are the other categories they connect it with, how they differ a medieval writer’s style and “epoch style”. We observe development of knowledge on this issue and enhanced understanding of art style, individual style, literary style and “epoch style”. The research emphasizes specificity of perceiving the category of style in the Middle Ages. The conclusion addresses indissoluble relationship between “epoch styles” typical for this period and a human outlook with medieval christian vision of the world, its regularity, justness and subjection to divine idea. The article’s final part provides a short essay on further developments when a medieval worldview gives place to another conscience with another aesthetics. 2021 Article Художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект / С.М. Шуміло // Сіверянський літопис. — 2021. — № 2. — С. 68-74. — Бібліогр.: 27 назв. — укр. 2518-7430 DOI: 10.5281/zenodo.4756355 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/181598 821.161’01-97«11/13» uk Сiверянський літопис Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Літературознавчі студії Літературознавчі студії |
spellingShingle |
Літературознавчі студії Літературознавчі студії Шуміло, С.М. Художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект Сiверянський літопис |
description |
Мета статті полягає в систематизації теоретичних знань із проблеми
визначення художнього стилю як літературознавчої категорії. Подано докладний розгляд класичних праць, присвячених проблемі художнього стилю. Мала їх
кількість обумовлена загальноприйнятим у філології принципом розглядати категорію стилю як лінгвістичну, тож аналіз літературознавчих розвідок є вкрай
актуальним задля позначеної проблеми, яка потребує рішення. Використані методи спостереження, порівняння та аналізу. Новизна дослідження полягає в
систематичному уточненні того, як саме філософи, культурологи та літературознавці розуміють художній і літературний стиль, із якими іншими категоріями пов’язують його та як розрізняють стиль середньовічного письменника та
«стиль епохи». Ми простежуємо процес накопичення знань із цієї проблематики, а також те, як поступово поглиблюється розуміння художнього стилю, індивідуального стилю, літературного стилю та «стилю епохи». У дослідженні
зроблено акцент на специфіці сприйняття категорії стилю в середні віки. Висновок стосується нерозривного зв’язку притаманних цьому періоду «стилів епохи» зі світобаченням людини, її середньовічним – християнським – уявленням
про всесвіт, його закономірність, справедливість та підпорядкованість божественній ідеї. У заключній частині статті подано короткий начерк подальшого розвитку подій, коли на зміну середньовічній картині світу приходить інша свідомість із іншою естетикою. |
format |
Article |
author |
Шуміло, С.М. |
author_facet |
Шуміло, С.М. |
author_sort |
Шуміло, С.М. |
title |
Художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект |
title_short |
Художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект |
title_full |
Художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект |
title_fullStr |
Художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект |
title_full_unstemmed |
Художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект |
title_sort |
художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект |
publisher |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України |
publishDate |
2021 |
topic_facet |
Літературознавчі студії |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/181598 |
citation_txt |
Художній стиль давньоруського книжника: теоретичний аспект / С.М. Шуміло // Сіверянський літопис. — 2021. — № 2. — С. 68-74. — Бібліогр.: 27 назв. — укр. |
series |
Сiверянський літопис |
work_keys_str_mv |
AT šumílosm hudožníjstilʹdavnʹorusʹkogoknižnikateoretičnijaspekt |
first_indexed |
2023-10-18T22:52:45Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:52:45Z |
_version_ |
1796156671039373312 |