Повсякденне життя вихованців Глухівського учительського інституту в 1874–1914 рр.

Мета дослідження полягає в осмисленні повсякденного життя вихованців Глухівського учительського інституту в 1874–1914 рр. Методологія дослідження ґрунтується на принципах історизму, науковості та системності. У статті для розкриття окресленої теми використано історико-генетичний та історико-систем...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
Дата:2021
Автор: Крижанівський, В.М.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України 2021
Назва видання:Сiверянський літопис
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/181601
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Повсякденне життя вихованців Глухівського учительського інституту в 1874–1914 рр. / В.М. Крижанівський // Сіверянський літопис. — 2021. — № 2. — С. 107-114. — Бібліогр.: 5 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:Мета дослідження полягає в осмисленні повсякденного життя вихованців Глухівського учительського інституту в 1874–1914 рр. Методологія дослідження ґрунтується на принципах історизму, науковості та системності. У статті для розкриття окресленої теми використано історико-генетичний та історико-системний методи. Наукова новизна. На основі широкого кола джерел схарактеризовано питання організації навчального дня, умов проживання, забезпечення їжею, одягом вихованців інституту в часи імперії Романових. Висновки. На межі ХІХ–ХХ ст. Глухівський учительський інститут став важливим осередком підготовки педагогічних працівників для міських училищ Київського навчального округу. Відповідно до нормативно-правової бази Російської імперії інститут до 1906 р. був закритим навчальним закладом. Навчальний день вихованців був чітко розписаний і включав у себе проведення гігієнічних процедур, фізичних вправ, здійснення релігійних практик, власне навчальний процес та прийоми їжі. Дотримання та здійснення релігійних практик було важливим елементом формування відданого підданого Російської імперії. З кошторису інституту на закупівлю продуктів та одягу виділялися майже 1/5 бюджету установи, що створювало сприятливі умови для організації навчального процесу. Дотримання вихованцями правил внутрішнього розпорядку інституту забезпечувалося шляхом застосування системи санкцій. Покарання включали в себе догану, втрату стипендії, відрахування з навчального закладу. Вихованці дотримувались правил внутрішнього розпорядку, але в часи революційного піднесення 1870-х рр., 1905–1907 рр. збільшувалася кількість випадків їх свідомого порушення.