2025-02-22T09:51:47-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-181735%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T09:51:47-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-181735%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T09:51:47-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-22T09:51:47-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
Уподібнення в православному богослужінні та агіографії як один із видів запозичення художнього принципу
Мета статті – простежити втілення принципу уподібнення у давньоруській музичній культурі та агіографії, розглянути богословське підґрунтя цього принципу та приклади його зображення в пам’ятках житійної літератури. Новизна розвідки полягає в тому, що паралель між музичними уподібненнями й так зван...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Ukrainian |
Published: |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
2021
|
Series: | Сiверянський літопис |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/181735 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Мета статті – простежити втілення принципу уподібнення у давньоруській музичній культурі та агіографії, розглянути богословське підґрунтя цього
принципу та приклади його зображення в пам’ятках житійної літератури.
Новизна розвідки полягає в тому, що паралель між музичними уподібненнями й
так званими «агіологічними зразками» проведена вперше, уперше агіографічні
топоси та «агіологічні зразки» розглянуто з точки зору їх навмисного, змістовного введення в текст. У висновку зазначено, що принцип уподібнення відбивається в музичній та літературній спадщині нашого середньовіччя, обумовлюючи
схожість в структурі та стилістиці творів древніх мелодистів та агіографів.
Особливо яскраво це відбилося на житіях стилю «плетіння словес», які в силу
стилістичних особливостей містять безліч цитат, ремінісценцій, алюзій, і, як
наслідок, – витягів з житій інших святих або алюзій на них. Це ріднить житія
«прикрашеного» стилю з гімнографією і є наслідком того синкретизму мистецтв, який є однією з основних характеристик середньовічної слов’янської художньої творчості. |
---|