Церковний партесний спів XVIII–XIX століття: українські традиції
У статті простежується історичний процес формування та розвитку партесного співу. Здійснено аналіз наукових публікацій із зазначеної теми та джерельної бази, а саме архівних матеріалів та періодичних видань. Висвітлено зміни, що відбувалися у Православній Церкві у ХІХ столітті, внаслідок приєднан...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2018
|
Назва видання: | Український історичний збірник |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182102 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Церковний партесний спів XVIII–XIX століття: українські традиції / О. Перепелюк // Український історичний збірник. — 2018. — Вип. 20. — С. 76-87. — Бібліогр.: 17 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті простежується історичний процес формування та розвитку
партесного співу. Здійснено аналіз наукових публікацій із зазначеної теми та
джерельної бази, а саме архівних матеріалів та періодичних видань. Висвітлено
зміни, що відбувалися у Православній Церкві у ХІХ столітті, внаслідок приєднання українських земель до Російської імперії. Охарактеризовано процес
навчання нотній грамоті та співу професійних кадрів: псаломників, регентів,
хористів. Наводиться приклад значення діяльності окремих композиторів для
розвитку партесного співу зазначеного періоду (Д. Бортнянського, М. Березовського, А. Веделя та П. Турчанінова). |
---|