Регіональна специфіка освітньої діяльності повітових земств України (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.)
Проаналізовано особливості освітньої діяльності повітових земств України в другій половині ХІХ — на початку ХХ ст. Основну увагу акцентовано на регіональних відмінностях. Доведено, що у вказаний період для всіх губерній були характерні: нерівномірний розвиток мережі початкових навчальних закладів...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2019
|
Назва видання: | Український історичний збірник |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182224 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Регіональна специфіка освітньої діяльності повітових земств України (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.) / В. Милько // Український історичний збірник. — 2019. — Вип. 21. — С. 24-41. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Проаналізовано особливості освітньої діяльності повітових земств
України в другій половині ХІХ — на початку ХХ ст. Основну увагу акцентовано
на регіональних відмінностях. Доведено, що у вказаний період для всіх губерній
були характерні: нерівномірний розвиток мережі початкових навчальних закладів, наявність серйозних коливань у обсягах освітніх бюджетів та розмірах заробітної плати вчителів. Причинами розбіжностей стала фінансова самостійність повітових земств та недостатня зацікавленість міністерства в їх підтримці. Вирішити цю проблему могло запровадження загальної початкової
освіти, однак реалізації відповідних планів перешкодили дефіцит коштів,
політична кон’юнктура та початок Першої світової війни. Виокремлено групи
“багатих” та “бідних” земств. Підкреслено більш прискорений і рівномірний
розвиток мережі земських шкіл на Лівобережжі, наявність контрасту на
Півдні України й Слобожанщині. Виділено характерні риси освітньої діяльності
окремих земств, наприклад Борзнянського повіту у Чернігівській губернії, Бердянського повіту у Таврійській та ін. |
---|