Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова
У статті представлено аналіз молдовських підручників з історії в контексті висвітлення в них української тематики. Молдова — як країна-сусід України мала свій вплив на її історію, так само відбувався і зворотній процес. Звичайно це знайшло своє відображення в дидактичній літературі Молдови, яка са...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2019
|
Назва видання: | Український історичний збірник |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182232 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова / С. Батурина // Український історичний збірник. — 2019. — Вип. 21. — С. 167-176. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-182232 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1822322021-12-20T01:26:14Z Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова Батурина, С. Проблеми історії ХХ–ХХІ ст. У статті представлено аналіз молдовських підручників з історії в контексті висвітлення в них української тематики. Молдова — як країна-сусід України мала свій вплив на її історію, так само відбувався і зворотній процес. Звичайно це знайшло своє відображення в дидактичній літературі Молдови, яка сама пережила й переживає складний шлях політичних перетворень і національної консолідації, в тому числі і в питанні створення підручників, дискусій стосовно схеми й принципів презентації власного минулого. У молдовських підручниках українська тематика представлена в сюжетах, що відображають спільні моменти історії. Цікавим видається, яким чином хрестоматійні і добре відомі історичні події, процеси відображено в дидактичних текстах, а отже домінують в суспільній свідомості сусідньої держави, історія якої, попри сусідство, навіть для українських істориків, залишається маловідомою. The article presents an analysis of Moldovan textbooks of history in the context of coverage of Ukrainian subjects in them. Moldova — as a neighboring country of Ukraine had its influence on its history, the same process was taking place. This is, of course, reflected in the didactic literature of Moldova, which itself has experienced and is undergoing a difficult path of political transformation and national consolidation, including the question of the creation of textbooks, discussions on the scheme and principles of presenting their own past. In Moldovan textbooks, Ukrainian subjects are presented in episodes that reflect the common moments of history. It seems interesting how the textbooks and well-known historical events, processes are reflected in didactic texts, and therefore dominate at the public consciousness of the neighboring state, whose history, despite the neighborhood, even for Ukrainian historians, remains little known. 2019 Article Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова / С. Батурина // Український історичний збірник. — 2019. — Вип. 21. — С. 167-176. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. 2307-5848 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182232 930. 94:32(478) uk Український історичний збірник Інститут історії України НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Проблеми історії ХХ–ХХІ ст. Проблеми історії ХХ–ХХІ ст. |
spellingShingle |
Проблеми історії ХХ–ХХІ ст. Проблеми історії ХХ–ХХІ ст. Батурина, С. Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова Український історичний збірник |
description |
У статті представлено аналіз молдовських підручників з історії в контексті висвітлення в них української тематики. Молдова — як країна-сусід України мала свій вплив на її історію, так само відбувався і зворотній процес.
Звичайно це знайшло своє відображення в дидактичній літературі Молдови, яка
сама пережила й переживає складний шлях політичних перетворень і національної консолідації, в тому числі і в питанні створення підручників, дискусій стосовно схеми й принципів презентації власного минулого. У молдовських
підручниках українська тематика представлена в сюжетах, що відображають
спільні моменти історії. Цікавим видається, яким чином хрестоматійні і добре
відомі історичні події, процеси відображено в дидактичних текстах, а отже
домінують в суспільній свідомості сусідньої держави, історія якої, попри
сусідство, навіть для українських істориків, залишається маловідомою. |
format |
Article |
author |
Батурина, С. |
author_facet |
Батурина, С. |
author_sort |
Батурина, С. |
title |
Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова |
title_short |
Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова |
title_full |
Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова |
title_fullStr |
Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова |
title_full_unstemmed |
Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова |
title_sort |
висвітлення історії україни в шкільних підручниках республіки молдова |
publisher |
Інститут історії України НАН України |
publishDate |
2019 |
topic_facet |
Проблеми історії ХХ–ХХІ ст. |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182232 |
citation_txt |
Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова / С. Батурина // Український історичний збірник. — 2019. — Вип. 21. — С. 167-176. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. |
series |
Український історичний збірник |
work_keys_str_mv |
AT baturinas visvítlennâístorííukraínivškílʹnihpídručnikahrespublíkimoldova |
first_indexed |
2023-10-18T22:54:11Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:54:11Z |
_version_ |
1796156734648090624 |