Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова

У статті представлено аналіз молдовських підручників з історії в контексті висвітлення в них української тематики. Молдова — як країна-сусід України мала свій вплив на її історію, так само відбувався і зворотній процес. Звичайно це знайшло своє відображення в дидактичній літературі Молдови, яка са...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автор: Батурина, С.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут історії України НАН України 2019
Назва видання:Український історичний збірник
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182232
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова / С. Батурина // Український історичний збірник. — 2019. — Вип. 21. — С. 167-176. — Бібліогр.: 18 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-182232
record_format dspace
spelling irk-123456789-1822322021-12-20T01:26:14Z Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова Батурина, С. Проблеми історії ХХ–ХХІ ст. У статті представлено аналіз молдовських підручників з історії в контексті висвітлення в них української тематики. Молдова — як країна-сусід України мала свій вплив на її історію, так само відбувався і зворотній процес. Звичайно це знайшло своє відображення в дидактичній літературі Молдови, яка сама пережила й переживає складний шлях політичних перетворень і національної консолідації, в тому числі і в питанні створення підручників, дискусій стосовно схеми й принципів презентації власного минулого. У молдовських підручниках українська тематика представлена в сюжетах, що відображають спільні моменти історії. Цікавим видається, яким чином хрестоматійні і добре відомі історичні події, процеси відображено в дидактичних текстах, а отже домінують в суспільній свідомості сусідньої держави, історія якої, попри сусідство, навіть для українських істориків, залишається маловідомою. The article presents an analysis of Moldovan textbooks of history in the context of coverage of Ukrainian subjects in them. Moldova — as a neighboring country of Ukraine had its influence on its history, the same process was taking place. This is, of course, reflected in the didactic literature of Moldova, which itself has experienced and is undergoing a difficult path of political transformation and national consolidation, including the question of the creation of textbooks, discussions on the scheme and principles of presenting their own past. In Moldovan textbooks, Ukrainian subjects are presented in episodes that reflect the common moments of history. It seems interesting how the textbooks and well-known historical events, processes are reflected in didactic texts, and therefore dominate at the public consciousness of the neighboring state, whose history, despite the neighborhood, even for Ukrainian historians, remains little known. 2019 Article Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова / С. Батурина // Український історичний збірник. — 2019. — Вип. 21. — С. 167-176. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. 2307-5848 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182232 930. 94:32(478) uk Український історичний збірник Інститут історії України НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Проблеми історії ХХ–ХХІ ст.
Проблеми історії ХХ–ХХІ ст.
spellingShingle Проблеми історії ХХ–ХХІ ст.
Проблеми історії ХХ–ХХІ ст.
Батурина, С.
Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова
Український історичний збірник
description У статті представлено аналіз молдовських підручників з історії в контексті висвітлення в них української тематики. Молдова — як країна-сусід України мала свій вплив на її історію, так само відбувався і зворотній процес. Звичайно це знайшло своє відображення в дидактичній літературі Молдови, яка сама пережила й переживає складний шлях політичних перетворень і національної консолідації, в тому числі і в питанні створення підручників, дискусій стосовно схеми й принципів презентації власного минулого. У молдовських підручниках українська тематика представлена в сюжетах, що відображають спільні моменти історії. Цікавим видається, яким чином хрестоматійні і добре відомі історичні події, процеси відображено в дидактичних текстах, а отже домінують в суспільній свідомості сусідньої держави, історія якої, попри сусідство, навіть для українських істориків, залишається маловідомою.
format Article
author Батурина, С.
author_facet Батурина, С.
author_sort Батурина, С.
title Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова
title_short Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова
title_full Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова
title_fullStr Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова
title_full_unstemmed Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова
title_sort висвітлення історії україни в шкільних підручниках республіки молдова
publisher Інститут історії України НАН України
publishDate 2019
topic_facet Проблеми історії ХХ–ХХІ ст.
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182232
citation_txt Висвітлення історії України в шкільних підручниках Республіки Молдова / С. Батурина // Український історичний збірник. — 2019. — Вип. 21. — С. 167-176. — Бібліогр.: 18 назв. — укр.
series Український історичний збірник
work_keys_str_mv AT baturinas visvítlennâístorííukraínivškílʹnihpídručnikahrespublíkimoldova
first_indexed 2023-10-18T22:54:11Z
last_indexed 2023-10-18T22:54:11Z
_version_ 1796156734648090624