"Сусіди-вороги” чи партнери спільного минулого: образ кримських татар в українських підручниках з історії
За відносно невеликий проміжок часу схема минулого кримсько-татарського народу в структурі шкільного курсу української історії зазнала суттєвих змін. Вони були передусім зумовлені політичними подіями 2014 р. Українські підручники, за часом їх створення, можна розділити на дві категорії. В одній і...
Збережено в:
Дата: | 2020 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2020
|
Назва видання: | Історіографічні дослідження в Україні |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182336 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | "Сусіди-вороги” чи партнери спільного минулого: образ кримських татар в українських підручниках з історії / С. Батуріна // Історіографічні дослідження в Україні. — 2020. — Вип. 31. — С. 80-98. — Бібліогр.: 55 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | За відносно невеликий проміжок часу схема минулого кримсько-татарського народу в структурі шкільного курсу української історії
зазнала суттєвих змін. Вони були передусім зумовлені політичними
подіями 2014 р. Українські підручники, за часом їх створення, можна
розділити на дві категорії. В одній із них, представленій виданнями
переважно до 2016 р., існує традиція вітчизняної і радянської історії
з яскраво вираженим фронтирним дискурсом, згідно з яким степовий
світ, представниками якого були й кримські татари, вважався
чужим, ворожим і деструктивним. У національному наративі він
виступав виключно в ролі антагоніста. Причому кримська тематика
у підручниках ніколи не була самостійною, а висвітлювалася
ситуативно задля підкреслення трагічних чи героїчних сторінок
українського минулого. У новому поколінні підручників зроблено спробу
трактування історії кримсько-татарського народу як самостійної
категорії, розуміння непростого досвіду українсько-татарського
співіснування на спільній території. |
---|