Сучасне конфесійне сусідство на польсько-білорусько-українському пограниччі (на прикладі м. Володава)
На підставі культурно-антропологічних досліджень, здійснених у 2015–2016 рр., у статті аналізується православна спільнота м. Володави на польсько-білорусько-українському пограниччі. Основна увага звертається на співжиття цієї спільноти із сусідами, поляками – римо-католиками, та складні процеси фор...
Збережено в:
Видавець: | Інститут історії України НАН України |
---|---|
Дата: | 2021 |
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2021
|
Назва видання: | Історико-географічні дослідження в Україні |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182606 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Сучасне конфесійне сусідство на польсько-білорусько-українському пограниччі (на прикладі м. Володава) / Ю. Буйських // Історико-географічні дослідження в Україні: Зб. наук. пр. — 2021. — Число 15. — С. 23-44. — Бібліогр.: 44 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | На підставі культурно-антропологічних досліджень, здійснених у 2015–2016 рр., у
статті аналізується православна спільнота м. Володави на польсько-білорусько-українському пограниччі. Основна увага звертається на співжиття цієї спільноти із сусідами, поляками – римо-католиками, та складні процеси формування ідентичності
членів спільноти, які пов’язані із травматичними сторінками їх історії. Передусім, це
т. зв. ревіндикаційно-полонізаційна акція 1938 року, під час якої на Холмщині та Південному Підляшші знищувалися православні церкви. Іншою відправною точкою в історії
володавської православної спільноти є операція «Вісла» 1947 р. Довготривалими наслідками цих подій, серед іншого, стало набуття православними спільнотами досліджуваного регіону дисперсного характеру та статусу меншин. У статті увага акцентується на взаємозв’язку релігії та травматичної пам’яті й пост-пам’яті про окреслені події та їх вплив на формування ідентичності спільноти й відчуття її власної окремішності у порівнянні із сусідською римо-католицькою польською більшістю. |
---|