Загадковий святий зі стінопису князівського компартимента Кирилівської церкви в Києві: кривда і правда самої пам’ятки
Метою публікації є запровадження до наукового обігу фрескового зображення образу невідомого святого, створеного у ХІІ ст. на південній площині південно-західного підкупольного стовпа Кирилівської церкви в Києві. Зробити спробу атрибуції цього зображення, а також критично проаналізувати та спростува...
Збережено в:
Дата: | 2021 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
2021
|
Назва видання: | Сiверянський літопис |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182682 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Загадковий святий зі стінопису князівського компартимента Кирилівської церкви в Києві: кривда і правда самої пам’ятки / І. Марголіна // Сіверянський літопис. — 2021. — № 6. — С. 35-43. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Метою публікації є запровадження до наукового обігу фрескового зображення образу невідомого святого, створеного у ХІІ ст. на південній площині південно-західного підкупольного стовпа
Кирилівської церкви в Києві. Зробити спробу атрибуції цього зображення, а також критично проаналізувати та спростувати антинаукові твердження про історичну й сакральну реліквію, якою є
київська Кирилівська церква. Варто оприлюднити нові відомості, погляди, припущення, висновки,
які, на нашу думку, мають наукову новизну. Методи дослідження дібрано відповідно до поставленої мети на основі принципів об’єктивізму, науковості, порівняння. Переважно використано метод
аналізу, індукції та дедукції для інтерпретації сакрального фрескового стінопису Кирилівської церкви. Висновки. У результаті дослідження зроблено припущення щодо атрибуції зображення невідомого мученика в стінопису Кирилівського храму як св. князя-страстотерпця Бориса, наведено аргументи для спростування хибної інформації про досліджуваний об’єкт, доповнено відомості
про історію й живопис унікальної пам’ятки ХІІ ст. – Кирилівської церкви в Києві. |
---|