«Дарування Мойсею божественного закону» або «Синайське законодавство» у Спасо-Преображенському соборі (ХІ ст.) м. Чернігова
Ця студія є своєрідним продовженням дослідження комплексу настінного олійного розпису, який був створений у Спасо-Преображенському соборі (ХІ ст.) Чернігова у першій чверті ХІХ ст. і якому авторка присвятила ряд попередніх студій. Мета цієї публікації – детально розглянути та описати монументальн...
Збережено в:
Дата: | 2021 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
2021
|
Назва видання: | Сiверянський літопис |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182684 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | «Дарування Мойсею божественного закону» або «Синайське законодавство» у Спасо-Преображенському соборі (ХІ ст.) м. Чернігова / А. Гаркуша // Сіверянський літопис. — 2021. — № 6. — С. 52-55. — Бібліогр.: 5 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Ця студія є своєрідним продовженням дослідження комплексу настінного олійного розпису,
який був створений у Спасо-Преображенському соборі (ХІ ст.) Чернігова у першій чверті ХІХ ст. і
якому авторка присвятила ряд попередніх студій. Мета цієї публікації – детально розглянути та
описати монументальну композицію, яка знаходиться на західній стіні центральної нави собору і є
однією з наймасштабніших, з’ясувати значення цієї композиції в системі розписів храму загалом,
встановити її логічний зв’язок із іншими частинами стінопису, вкотре привернути увагу до настінного розпису як важливої складової внутрішнього опорядження древнього храму. Методи дослідження. Оскільки йдеться про мистецький твір, передусім використовувалися такі методи як опис, аналіз та інтерпретація. Наукова новизна полягає в тому, що ця композиція детально описується
й аналізується вперше. Встановлено іконографічне джерело композиції «Синайське законодавство», зроблено порівняльний аналіз джерела й настінної композиції. Висновки. Місце розташування
композиції вказує на те, що вона виконує значне виховне навантаження, а саме нагадує вірянам про
заповіді, яких людство зобов’язалося дотримуватися перед Всевишнім. Ці заповіді є важливими й у
старозавітному світі, й у новозавітному, т. ч. композиція стінопису, що нагадує про Божественний Закон, об’єднує у смисловому значенні настінні розписи північної нави (Старий Заповіт) та південної нави (Новий Заповіт). |
---|