2025-02-23T10:49:58-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-18430%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T10:49:58-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-18430%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T10:49:58-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T10:49:58-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
Доцільність застосування психофізіологічного концепту домінанти в літературознавчій когнітивістиці
Окреслено міждисциплінарний характер центральних проблем літературознавчої когнітивістики, а також показано напрямки їх розв’язання шляхом моделювання процесу мисленнєвої взаємодії учасників художнього діалогу через концепт домінанти. Окрему увагу звернено на кореляцію між психофізіологічним, феноме...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Ukrainian |
Published: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2009
|
Series: | Питання літературознавства |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/18430 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Окреслено міждисциплінарний характер центральних проблем літературознавчої когнітивістики, а також показано напрямки їх розв’язання шляхом моделювання процесу мисленнєвої взаємодії учасників художнього діалогу через концепт домінанти. Окрему увагу звернено на кореляцію між психофізіологічним, феноменологічним, художньо-естетичним і комунікативним аспектом проблеми домінанти. При цьому доведено спільність ідей щодо творчого мислення в естетиці М. Бахтіна й у „фізіології” О. Ухтомського. Для формулювання такого припущення використано концепцію фізіолога О. Ухтомського, який феноменологію синтезуючої думки „аналізував” крізь призму проблеми двійника у творчості Ф. Достоєвського. Проблему діалогізму творчого мислення внаслідок цього пов’язано з домінантою антиномійності в художньо-естетичній сфері (конфлікт інтелектуального й емоціонального, відображення й оцінки в мисленнєвій сфері митця, динамізм художнього цілого, деформаційно-ненормативна природа естетичної насолоди і под.). |
---|