Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.)

Метою пропонованої розвідки є генезис становлення державної політики в галузі освіти в Україні у 1991–2020 рр. Методологія. Використано комплекс загальнонаукових (аналіз, синтез, порівняння, діалектичний) та спеціально-наукових (історико-порівняльний, історико-типологічний, проблемно-хронологічний)...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут історії України НАН України
Дата:2022
Автори: Ігнатенко, Н., Москалюк, М., Костюк, Л.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут історії України НАН України 2022
Назва видання:Український історичний журнал
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184664
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.) / Н. Ігнатенко, М. Москалюк, Л. Костюк // Український історичний журнал. — 2022. — Число 2. — С. 203-215. — Бібліогр.: 30 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-184664
record_format dspace
spelling irk-123456789-1846642022-06-25T01:26:09Z Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.) Ігнатенко, Н. Москалюк, М. Костюк, Л. На допомогу викладачеві історії Метою пропонованої розвідки є генезис становлення державної політики в галузі освіти в Україні у 1991–2020 рр. Методологія. Використано комплекс загальнонаукових (аналіз, синтез, порівняння, діалектичний) та спеціально-наукових (історико-порівняльний, історико-типологічний, проблемно-хронологічний) методів історичного пізнання. Наукова новизна. На основі широкого кола джерел визначено та обґрунтовано періодизацію формування державної освітньої політики в Україні та здійснено історико-ретроспективний аналіз особливостей її розвитку в умовах сучасного державотворення. Висновки. Здійснений історико-ретроспективний аналіз дозволяє охарактеризувати державну освітню політику в Україні 1991–2020 рр. як багатовекторну підсистему загальнодержавної політики, основне призначення якої полягає в організації науково-методичного та нормативно-процесуального супроводу стратегій розвитку освітніх систем держави. Розвиваючись в межах п’яти етапів, державна освітня політика України окресленого періоду реалізовувалася у двох напрямках – спробах вирішити «старі» завдання в умовах нового соціокультурного буття та пошуках інших, більш відповідних високотехнологічному суспільству фундаментальних основ освіти. Долаючи кризові стани, які певною мірою були властиві кожному з періодів, суспільство поступово усвідомлювало необхідність змін, що спонукали суб’єктів державної політики розглядати освітню галузь як результат соціокультурної еволюції, наслідком якої має стати досягнення стану конґруентності між освітньою політикою та потребами особистості, суспільства й держави. The purpose of the proposed exploration is the genesis of the formation of state policy in the field of education in Ukraine in 1991–2020. Methodology. A set of general scientific (analysis, synthesis, comparison, dialectical) and particular scientific (historical and comparative, historical and typological, problem and chronological) methods of historical cognition is used. Scientific novelty. On the basis of a wide range of sources the periodization of the formation of the state educational policy in Ukraine is determined and substantiated and the historical and retrospective analysis of the peculiarities of its development in the conditions of modern state formation is carried out. Conclusions. Thus, the conducted historical and retrospective analysis allows to characterize the state educational policy in Ukraine in 1991–2020 as a multi-vector subsystem of national policy, the main purpose of which is to organize scientific and methodical and normative and procedural support of development strategies of educational systems. Developing within five stages, state Ukrainian educational policy of a certain period was implemented in two directions – attempts to solve “old” problems in a new social and cultural life, and the search for other, more relevant to high-tech society fundamental foundations of education. Overcoming the crisis, which to some extent were inherent in each of our periods, society gradually realized the need for change, which prompted public policy to consider the education sector as a result of social and cultural evolution, which should result in a state of congruence between education policy and individual needs, society and the state. 2022 Article Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.) / Н. Ігнатенко, М. Москалюк, Л. Костюк // Український історичний журнал. — 2022. — Число 2. — С. 203-215. — Бібліогр.: 30 назв. — укр. 0130-5247 DOI: doi.org/10.15407/uhj2022.02.203 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184664 37.014(477)(045) uk Український історичний журнал Інститут історії України НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic На допомогу викладачеві історії
На допомогу викладачеві історії
spellingShingle На допомогу викладачеві історії
На допомогу викладачеві історії
Ігнатенко, Н.
Москалюк, М.
Костюк, Л.
Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.)
Український історичний журнал
description Метою пропонованої розвідки є генезис становлення державної політики в галузі освіти в Україні у 1991–2020 рр. Методологія. Використано комплекс загальнонаукових (аналіз, синтез, порівняння, діалектичний) та спеціально-наукових (історико-порівняльний, історико-типологічний, проблемно-хронологічний) методів історичного пізнання. Наукова новизна. На основі широкого кола джерел визначено та обґрунтовано періодизацію формування державної освітньої політики в Україні та здійснено історико-ретроспективний аналіз особливостей її розвитку в умовах сучасного державотворення. Висновки. Здійснений історико-ретроспективний аналіз дозволяє охарактеризувати державну освітню політику в Україні 1991–2020 рр. як багатовекторну підсистему загальнодержавної політики, основне призначення якої полягає в організації науково-методичного та нормативно-процесуального супроводу стратегій розвитку освітніх систем держави. Розвиваючись в межах п’яти етапів, державна освітня політика України окресленого періоду реалізовувалася у двох напрямках – спробах вирішити «старі» завдання в умовах нового соціокультурного буття та пошуках інших, більш відповідних високотехнологічному суспільству фундаментальних основ освіти. Долаючи кризові стани, які певною мірою були властиві кожному з періодів, суспільство поступово усвідомлювало необхідність змін, що спонукали суб’єктів державної політики розглядати освітню галузь як результат соціокультурної еволюції, наслідком якої має стати досягнення стану конґруентності між освітньою політикою та потребами особистості, суспільства й держави.
format Article
author Ігнатенко, Н.
Москалюк, М.
Костюк, Л.
author_facet Ігнатенко, Н.
Москалюк, М.
Костюк, Л.
author_sort Ігнатенко, Н.
title Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.)
title_short Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.)
title_full Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.)
title_fullStr Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.)
title_full_unstemmed Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.)
title_sort історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в україні (1991–2020 рр.)
publisher Інститут історії України НАН України
publishDate 2022
topic_facet На допомогу викладачеві історії
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184664
citation_txt Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.) / Н. Ігнатенко, М. Москалюк, Л. Костюк // Український історичний журнал. — 2022. — Число 2. — С. 203-215. — Бібліогр.: 30 назв. — укр.
series Український історичний журнал
work_keys_str_mv AT ígnatenkon ístorikoretrospektivnijanalízderžavnoíosvítnʹoípolítikivukraíní19912020rr
AT moskalûkm ístorikoretrospektivnijanalízderžavnoíosvítnʹoípolítikivukraíní19912020rr
AT kostûkl ístorikoretrospektivnijanalízderžavnoíosvítnʹoípolítikivukraíní19912020rr
first_indexed 2023-10-18T22:59:36Z
last_indexed 2023-10-18T22:59:36Z
_version_ 1796156971504631808