Наші презентації

Когут С. Михайло Рудницький (1889—1975): біобібліографічний покажчик;

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2021
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2021
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184681
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Наші презентації // Слово і Час. — 2021. — № 1. — С. 38,104,127. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-184681
record_format dspace
spelling irk-123456789-1846812022-06-27T01:26:25Z Наші презентації Наші презентації Когут С. Михайло Рудницький (1889—1975): біобібліографічний покажчик; Салій О. Учень, опонент і колега: взаємини Кирила Студинського та Івана Франка; САД віршознавчий: збірник до ювілею доктора філології, професора Наталії Василівни Костенко. 2021 Article Наші презентації // Слово і Час. — 2021. — № 1. — С. 38,104,127. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184681 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Наші презентації
Наші презентації
spellingShingle Наші презентації
Наші презентації
Наші презентації
Слово і Час
description Когут С. Михайло Рудницький (1889—1975): біобібліографічний покажчик;
format Article
title Наші презентації
title_short Наші презентації
title_full Наші презентації
title_fullStr Наші презентації
title_full_unstemmed Наші презентації
title_sort наші презентації
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2021
topic_facet Наші презентації
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184681
citation_txt Наші презентації // Слово і Час. — 2021. — № 1. — С. 38,104,127. — укp.
series Слово і Час
first_indexed 2025-07-16T05:05:04Z
last_indexed 2025-07-16T05:05:04Z
_version_ 1837778658146648064
fulltext 38 ISSN 0236-1477. Слово i Час. 2021. № 1 (715) forming the imagological paradigms ‘One’s own — Alien,’ ‘Me — Another’. Upon involv- ing the imagological theories, the author of the paper traces the development of dialogue between various cultural realities in Lesia Ukrainka’s dramatic works. Th is allowed elucidat- ing the peculiarities in the artistic representation of the exotic topoi of diff erent countries as the signifi cant feature of Neoromantic and, in general, Modernist discourses, which were basic for Lesia Ukrainka’s writing. Th e textual analysis of Lesia Ukrainka’s dramas reveals the specifi c features of unfolding the ‘One’s own — Alien’ confl ict, fi rst of all, on the ethnic- mental level, epitomized in the ‘conquered — conqueror’ collision of the plays “Babylonian Captivity”, “Over the Ruins”, “Orgy” and “Boiarynia”. Th e other dimension is the worldview and religious level, mostly realized through the collision ‘Antiquity  — Christianity’ (“In the Catacombs”, “Rufi nus and Priscilla”, “Martian the Lawyer”, and others). It is proved that the ‘One’s own — Alien’ confl ict deepens the problems of the works and serves as a way to reveal the essential characteristics of the heroes. Th e paradigm of the mentioned confl ict highlights the borders of the national and personal identities, emphasizes axiological con- cepts and active ideas, fundamental for Lesia Ukrainka’s dramatic works, such as the tragedy of misunderstanding, the need for constructive dialogue, the necessity of choice, the search for spiritual and national freedom, the meaning of sacrifi ce, and the role of art. Keywords: ‘One’s own’, ‘Alien’, dramaturgy, confl ict, idea, image, context, foreign cultural phenomena, worldview. Ірина ПРИЛІПКО Когут С. Михайло Рудницький (1889—1975): біобібліографічний покажчик / відп. ред. Лідія Сніцарчук; НАН України, ЛННБ України ім. В. Стефаника. Львів, 2020. 784 с.: іл. У біобібліографічному покажчику представлено творчу спадщину Михайла Рудницького — одного з провідних діячів українського літературного процесу міжвоєнно- го періоду: літературознавця, літературного критика, письменника, журналіста, перекладача, редактора, теа- трального критика, професора Львівського університе- ту ім. І. Франка у повоєнний період. У виданні відобра- жено численні різножанрові публікації М. Рудницького, подано широку рецепцію його творчості у періодиці, а також літературу про нього. Книга призначена для істо- риків літератури та літературної критики, дослідників історії періодики та видавничого руху, культурологів, істориків театру. 104 ISSN 0236-1477. Слово i Час. 2021. № 1 (715) an attempt of destroying two main ideological myths: the Russian-imperial, based on the Soviet, socialist-realist Gogol’s cult, and the colonial one, rooted in the Ukrainian populist tradition. In addition, the paper pays attention to the sources of Kosach’s novel and clarifi es the historical and psychological contexts of its creation, as well as its inter- and midtextual re- lations, both with Kosach’s works and Gogol discourse as a whole. It is argued that in the history of Gogol the writer considered the problem of cultural colonialism, both in the po- litical and psychological aspects, in particular the problem of Gogol’s sexuality, ‘fear of sex’, which is associated with colonial subordination and the loss of masculinity. Th e main personal manifestation of Gogol in the novel by Kosach is a migrant, i. e. a man without ground, an artist without a motherland. Th e history of Gogol in Rome is examined through the relation of “Seignior Nicolo” to Gogol’s “Rome”, a comparison of the Roman text in Gogol’s and Kosach’s works. Keywords: biographical novel, symbolic autobiography, Mykola Gogol, myth, image. Вадим ВАСИЛЕНКО Салій О. Учень, опонент і колега: взаємини Кирила Студинського та Івана Франка / наук. і літ. ред. Є. Нахлік; НАН України. ДУ «Інститут Івана Франка». Львів, 2020. 224 с. Серія «Іван Франко і діячі української культури, науки та мистецтва» (ХІХ — початок ХХ століття). Вип. ІІ Монографічне дослідження продовжує франкознавчу серію, покликану висвітлити взаємини Івана Франка з діячами української культури, науки та мистецтва. Цього разу мова про доволі непрості стосунки з літе- ратурознавцем, мовознавцем, фольклористом, публі- цистом, письменником, педагогом і громадсько-полі- тичним діячем у Галичині, академіком ВУАН Кирилом Студинським (1868—1941). Архівні першоджерела, досі неопубліковані спогади К. Студинського про різ- ні періоди життя і творчости І. Франка, а також мало- відоме листування К.  Студинського з О.  Барвінським і Я. Гординським дали змогу глибше прозирнути у їхні складні взаємини й осмислити їх у суспільно-політич- них і культурно-громадських контекстах. Окрему увагу приділено участі К.  Студинського у заходах для збе- реження пам’яті про І. Франка, простежено діяльність К. Студинського за радянського часу, розглянуто напи- сані й опубліковані тоді його франкознавчі праці. ISSN 0236-1477. Слово i Час. 2021. № 1 (715) 127 роки формування незалежності України: вступ до теми», Д. Дроздовський (Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка) «Концепти “стилізація” та “абсолютизація” в теорії “сонетописання” Іго- ря Костецького», О. Вешелені (Департамент маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради) «“Осередок землі”: вінницьке родинне гніздо у психобіографії Ігоря Костецького». Науковий формат секційних засідань конференції передбачав широке коло освітніх і гу- манітарних проблем, пов’язаних із феноменом творчості І. Костецького. За підсумками конфе- ренції на початку 2021 р. буде видано збірник наукових праць (із серії «Літературні контексти XX століття», вип. 7) «Ігор Костецький і доба». Алла ВІННІЧУК, Віктор КРУПКА Отримано 3 листопада 2020 р. м. Вінниця Конференція «Ігор Костецький і доба» у Вінницькому педагогічному університеті Сад віршознавчий: збірник до ювілею доктора філології, професора Наталії Василівни Костенко / упорядник Надія Гаврилюк. Дрогобич: КОЛО, 2021. 200 с. У збірнику висвітлено віршознавчу наукову проблема- тику в дослідженнях Н.  Костенко і традицію Віршоз- навчих семінарів 2006—2020  рр. (В.  Гагара); розгля- нуто проблему поетичного слова в літературознавчих працях Н. Костенко та М. Гіршмана (Е. Свенцицька); висловлено припущення про можливі джерела форми драматичної сцени Лесі Українки «Іфігенія в Тавриді» (Б.  Бунчук); досліджено античні та інші символи як імплікатури у парнасизмі, символізмі та неокласицизмі в міфологічному і перекладознавчому аспектах; просте- жено неокласичні засади відтворення поетики і міфо- логем у художньому перекладі латиноамериканського вірша (О. Смольницька); розкрито художню рецепцію архетипу мудрого старого  /  мудрої старої у поетичній творчості Л.  Костенко (О.  Башкирова); диференційо- вано поняття «інтимна лірика», «любовна лірика», «еротична лірика» (О.  Мудрак); показано дихотомію добра і зла у прозі М. Чернишевського і Ф. Достоєвсько- го (В.  Зарва); здійснено компаративний аналіз поеми «Дебора» М.  Бажана і С.  Короненко (Н. Гаврилюк); проаналізовано оповідання Н. Костенко «Пташки мої невеличкі» (у статтях М. Сулими та О. Бросаліної). Крім наукової частини, збірник містить згадки про ювілярку авторства Кім Сук Вона, І.  Даниленко, В. Соловія, І. Червоткіної.