Культурно-історичні епохи як текст у драматургії Лесі Українки

У статті досліджуються особливості текстуалізації в драмах Лесі Українки кодів культурно-історичних епох античності й середньовіччя, а також художнє втілення в античних та середньовічних образах і мотивах світоглядних рис європейського й українського модернізму. Розглядається специфіка переломлен...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2021
Автор: Турган, О.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2021
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184743
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Культурно-історичні епохи як текст у драматургії Лесі Українки / О. Турган // Слово і Час. — 2021. — № 6. — С. 3-20. — Бібліогр.: 27 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-184743
record_format dspace
spelling irk-123456789-1847432022-07-10T01:23:54Z Культурно-історичні епохи як текст у драматургії Лесі Українки Турган, О. ХХ століття У статті досліджуються особливості текстуалізації в драмах Лесі Українки кодів культурно-історичних епох античності й середньовіччя, а також художнє втілення в античних та середньовічних образах і мотивах світоглядних рис європейського й українського модернізму. Розглядається специфіка переломлення характеристик українського буття межі XIX—XX ст. через призму названих епох у творах «Іфігенія в Тавріді», «Кассандра», «Оргія», «Руфін і Прісцілла» та «Камінний господар». Based on Lesia Ukrainka’s dramas “Iphigenia in Tavrida”, “Cassandra”, “The Orgy”, “Ruphin and Priscilla”, and “The Stone Master”, the paper highlights peculiarities of cultural and historical codes of the Antiquity and the Middle Ages in the writer’s works as well as literary manifestation of the world-view features of European and Ukrainian Modernism in the antique and medieval images and motifs. Lesia Ukrainka reconsidered the heritage of archaic and late Antiquity, Hellenistic period, Galilee at the time of Jesus, Early Christianity, and Medieval Spain. Each of these epochs has its own dichotomy of social and biological phenomena, parameters of the world model, and dominant fundamental points. Lesia Ukrainka’s dramas transform the material of various cultural epochs, providing polysemantic images that transfer the cosmos of a certain period into the neo-romantic and neo-classical system of images and symbols. In the dramas, the writer raised the issues recurrent in her works, such as love and sacrifice; beauty and ugliness; prophet, artist and ‘revolt of the masses’; reality and dream; good and evil; truth and benefit; nostalgia for chivalry; nostalgia for the Absolute; psychological and moral freedom and violence; spirit, soul, and body; spiritual nobility and the rule of brutes; nature and culture, etc. Numerous issues and characters, multifunctional ontological, cultural, and historical phenomena, cultural codes, symbols, and mythologems acquire an existential meaning in the author’s dramas fitting not only into various cultural contexts but also into the modern reconsideration of mythopoetics. 2021 Article Культурно-історичні епохи як текст у драматургії Лесі Українки / О. Турган // Слово і Час. — 2021. — № 6. — С. 3-20. — Бібліогр.: 27 назв. — укp. 0236-1477 DOI: 10.33608/0236-1477.2021.06.3-20 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184743 821.161.2-2.09Укр:94 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic ХХ століття
ХХ століття
spellingShingle ХХ століття
ХХ століття
Турган, О.
Культурно-історичні епохи як текст у драматургії Лесі Українки
Слово і Час
description У статті досліджуються особливості текстуалізації в драмах Лесі Українки кодів культурно-історичних епох античності й середньовіччя, а також художнє втілення в античних та середньовічних образах і мотивах світоглядних рис європейського й українського модернізму. Розглядається специфіка переломлення характеристик українського буття межі XIX—XX ст. через призму названих епох у творах «Іфігенія в Тавріді», «Кассандра», «Оргія», «Руфін і Прісцілла» та «Камінний господар».
format Article
author Турган, О.
author_facet Турган, О.
author_sort Турган, О.
title Культурно-історичні епохи як текст у драматургії Лесі Українки
title_short Культурно-історичні епохи як текст у драматургії Лесі Українки
title_full Культурно-історичні епохи як текст у драматургії Лесі Українки
title_fullStr Культурно-історичні епохи як текст у драматургії Лесі Українки
title_full_unstemmed Культурно-історичні епохи як текст у драматургії Лесі Українки
title_sort культурно-історичні епохи як текст у драматургії лесі українки
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2021
topic_facet ХХ століття
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184743
citation_txt Культурно-історичні епохи як текст у драматургії Лесі Українки / О. Турган // Слово і Час. — 2021. — № 6. — С. 3-20. — Бібліогр.: 27 назв. — укp.
series Слово і Час
work_keys_str_mv AT turgano kulʹturnoístoričníepohiâktekstudramaturgíílesíukraínki
first_indexed 2023-10-18T22:59:47Z
last_indexed 2023-10-18T22:59:47Z
_version_ 1796156979895336960