«Заборонений»: Стус кінематографічний
Проаналізовано образ Василя Стуса в художньому фільмі Романа Бровка «Заборонений» (2019). З’ясовано, якими засобами режисер утілює психологічну структуру індивідуальності у стрічці для широкої глядацької аудиторії. Психологічний чинник кінематографічного образу ґрунтується на рисах характеру, пове...
Збережено в:
Дата: | 2022 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2022
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184799 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | «Заборонений»: Стус кінематографічний / О. Пуніна // Слово і Час. — 2022. — № 3. — С. 64-77. — Бібліогр.: 32 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-184799 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1847992022-07-15T01:24:21Z «Заборонений»: Стус кінематографічний Пуніна, О. ХХ століття Проаналізовано образ Василя Стуса в художньому фільмі Романа Бровка «Заборонений» (2019). З’ясовано, якими засобами режисер утілює психологічну структуру індивідуальності у стрічці для широкої глядацької аудиторії. Психологічний чинник кінематографічного образу ґрунтується на рисах характеру, поведінці, притаманній Стусові-людині: він схильний до експансивної реакції, непристосований до компромісів, самодостатній, сильної волі. Режисер працює як у формальній площині (принцип градації, протиставлення, кінематографічний засіб образу-переживання, загальний план), так і в змістовій (домислені епізоди й персонажі, закадрові читання віршів, сконденсований зміст мотто, уведення авторського тексту в новий контекст тощо). The paper reviews the image of Vasyl Stus in Roman Brovko’s feature film “The Proscribed” (“Zaboronenyi”, 2019). The researcher aims to find out how the director embodies the psychological structure of the writer’s personality in the film for a wide audience. To do this, the author of the paper uses interviews with the director, the leading actor, and contemporaries of Vasyl Stus, analyzing the feature film from the perspective of its form, content, and meaning. The members of the production team emphasized the reactions of the creative person to untruth and injustice; they focused on such traits of Stus’s character as being extremely honest, caring, and emotionally explosive. Stus’s contemporaries, watching the film first, noted the emotional side as successfully embodied on the screen. The psychological component of Vasyl Stus’s cinematographic personality is based on the character traits, reactions, and behavior inherent to real Stus: the protagonist is prone to impetuous reactions, not suited to compromises, self-sufficient, and strong-willed. To create such a psychological structure of Vasyl Stus’s character in “The Proscribed”, the director works both with the form (he uses the principles of gradation and opposition, the means of image-experience, and a wide shot) and content (imaginary episodes, reading poetry behind the scenes, condensed meaning of the epigraph, some fictional characters, the author’s text in a new context, etc.). These efforts give the opportunity to see the movie character of Vasyl Stus with his inherent emotional reactions (impetuous) and feelings (protest, anger, justice), moral and ethical guidelines (to give much, to be humane and do good), and the high level of self-awareness. 2022 Article «Заборонений»: Стус кінематографічний / О. Пуніна // Слово і Час. — 2022. — № 3. — С. 64-77. — Бібліогр.: 32 назв. — укp. 0236-1477 DOI: doi.org/10.33608/0236-1477.2022.03.64-77 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184799 821.161.2:791.3 Стус uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
ХХ століття ХХ століття |
spellingShingle |
ХХ століття ХХ століття Пуніна, О. «Заборонений»: Стус кінематографічний Слово і Час |
description |
Проаналізовано образ Василя Стуса в художньому фільмі Романа Бровка
«Заборонений» (2019). З’ясовано, якими засобами режисер утілює психологічну структуру індивідуальності у стрічці для широкої глядацької аудиторії. Психологічний чинник кінематографічного образу ґрунтується на
рисах характеру, поведінці, притаманній Стусові-людині: він схильний
до експансивної реакції, непристосований до компромісів, самодостатній,
сильної волі. Режисер працює як у формальній площині (принцип градації,
протиставлення, кінематографічний засіб образу-переживання, загальний план), так і в змістовій (домислені епізоди й персонажі, закадрові читання віршів, сконденсований зміст мотто, уведення авторського тексту в новий контекст тощо). |
format |
Article |
author |
Пуніна, О. |
author_facet |
Пуніна, О. |
author_sort |
Пуніна, О. |
title |
«Заборонений»: Стус кінематографічний |
title_short |
«Заборонений»: Стус кінематографічний |
title_full |
«Заборонений»: Стус кінематографічний |
title_fullStr |
«Заборонений»: Стус кінематографічний |
title_full_unstemmed |
«Заборонений»: Стус кінематографічний |
title_sort |
«заборонений»: стус кінематографічний |
publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
publishDate |
2022 |
topic_facet |
ХХ століття |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184799 |
citation_txt |
«Заборонений»: Стус кінематографічний / О. Пуніна // Слово і Час. — 2022. — № 3. — С. 64-77. — Бібліогр.: 32 назв. — укp. |
series |
Слово і Час |
work_keys_str_mv |
AT punínao zaboronenijstuskínematografíčnij |
first_indexed |
2023-10-18T22:59:55Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:59:55Z |
_version_ |
1796156985831325696 |