Відносини суб’єкт–об’єкт як "цілеспільний ефект" менеджменту
Вступ. Соціально-економічний устрій та структура економічного виробництва в Україні стають все більше підпорядкованими споживанню товарів і послуг. Проблематика. В окреслених умовах проблемою є те, що у більшості випадків вже економіка керує людиною, а не навпаки. Мета. Розроблення системного п...
Збережено в:
Дата: | 2020 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Видавничий дім "Академперіодика" НАН України
2020
|
Назва видання: | Наука та інновації |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/185473 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Відносини суб’єкт–об’єкт як "цілеспільний ефект" менеджменту / О.Ф. Морозов, М.М. Шевченко // Наука та інновації. — 2020. — Т. 16, № 6. — С. 28-35. — Бібліогр.: 9 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Вступ. Соціально-економічний устрій та структура економічного виробництва в Україні стають все
більше
підпорядкованими споживанню товарів і послуг.
Проблематика. В окреслених умовах проблемою є те, що у більшості випадків вже економіка керує
людиною, а не навпаки.
Мета. Розроблення системного підходу до проблеми розкриття сутності взаємовідносин між «суб’єктом» управління економічним простором — людиною та «об’єктом» управління — економічним простором
для пошуку шляхів повернення до людиноцентризму соціально-економічного устрою країни.
Матеріали й методи. Вперше введено нове поняття «цілеспільний ефект» — аналог відомого лексикографічного
ефекту, запропонованого на початку ХХІ століття академіком НАН України В. Широковим,
який можна розглядати, з одного боку, як феноменологічну основу теорії складності й відповідної
певної теорії економічної інформації, а з іншого боку, навпаки, теорію складності, колмогорівську інформацію
і теорему Левенгейма-Сколема природно розглядати як формальні кореляти лексикографічного
ефекту в економічних системах. Результати. Таке відношення автори покладають як системотворче для опису холістичних процесів
відносин економічних систем п’яти рівнів із феноменальною властивістю самокомпенсації складності.
Виділення структурних, субстанціальних і суб'єктних властивостей, а також зв’язків між ними надає
аналізованій економічній реальності властивість «бути системою». Висновки. Виходячи з викладених припущень і загальних теоретико-інформаційних уявлень щодо соціально-економічних систем п’яти рівнів, як формальні кореляти лексикографічного ефекту запропоновано
в таких економічних системах як базис для встановлення балансу «джерело — форма — зміст»
координатизацію та уніформізацію інформації в економічному просторі цих систем менеджменту здійснювати за правилом «спільних цілей». |
---|