Вплив реформи 1861 р. на освіту селян України (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.)
Селянська реформа, покликана зробити свій внесок у справі модернізації Російської імперії, ініціювала численні трансформації у найрізноманітніших сферах життя країни. Її впровадження внесли зміни в аграрну сферу, міжстанові відносини, взаємовідносини влади та громадян. Зміни у статусі селян, пород...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2018
|
Назва видання: | Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст. |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/185735 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Вплив реформи 1861 р. на освіту селян України (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.) / О.О. Крижановська // Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.: Зб. наук. пр. — 2018. — Вип. 28. — С. 231-245. — Бібліогр.: 21 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Селянська реформа, покликана зробити свій внесок у справі модернізації
Російської імперії, ініціювала численні трансформації у найрізноманітніших
сферах життя країни. Її впровадження внесли зміни в аграрну сферу, міжстанові відносини, взаємовідносини влади та громадян. Зміни у статусі селян, породжені реформою, вимагали від представників найчисельнішого стану
виходу за рамки патріархальної культури, основу якої складали моральні та
релігійні норми та особистісні стосунки. Скасування кріпосного права не лише
перетворювало селян на суб’єкт права, а й символізувало поступове зростання
юридичних норм в житі селян й переважання формальних стосунків над
особистісними. Це, у свою чергу, вимагало від селян більш свідоме та активне
включення у суспільні процеси, що потребувало кардинальних змін у ставленні
до освіти й зростанню кількості грамотних селян, що цінували освіту. |
---|