Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.)

Визначено основні форми участі вчительських кадрів в управлінні закладами освіти українських губерній (ХІХ — початок ХХ ст.). Проаналізовано нормативно-законодавче регулювання діяльності педагогічних нарад, рад, засідань та зборів. Доведено, що протягом першої половини ХІХ ст. ці норми мали перева...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2018
Автор: Милько, В.І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут історії України НАН України 2018
Назва видання:Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/185737
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.) / В.І. Милько // Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.: Зб. наук. пр. — 2018. — Вип. 28. — С. 257-270. — Бібліогр.: 7 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-185737
record_format dspace
spelling irk-123456789-1857372022-10-08T01:27:07Z Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.) Милько, В.І. Історія культури, науки та освіти Визначено основні форми участі вчительських кадрів в управлінні закладами освіти українських губерній (ХІХ — початок ХХ ст.). Проаналізовано нормативно-законодавче регулювання діяльності педагогічних нарад, рад, засідань та зборів. Доведено, що протягом першої половини ХІХ ст. ці норми мали переважно декларативний характер. Суттєві зміни у повноваженнях та діяльності педагогічних рад відбулися в результаті проведення освітньої реформи 1864 р. У цей період навчальні заклади України переймалися питаннями збереження статусу класичного, регулюванням процедури екзаменування учнів, коригуванням списку предметів та навчальної літератури тощо. Однак, ліберальні перетворення носили нетривалий характер, адже Статут 1871 р. позбавив ці колегіальні органи фінансових повноважень та запровадив низку обмежень у їх роботі. Кінець ХІХ — початок ХХ ст. означений діяльністю педагогічних рад, головним чином, у сфері регулювання навчально-виховного процесу. The main forms of teaching staff's participation in the management of educational institutions of Ukrainian provinces (XIX — early XX-th century) have been determined. The regulatory and legal regulation of activity of pedagogical meetings, сouncils and gathering has been analysed. It has been proved that during the first half of the XIX-th century these norms have had mainly declarative character. The significant changes in the powers and activities of pedagogical councils occurred as a result of educational reform in 1864. During this period Ukrainian educational institutions have been concerned with the preservation of classical status, the regulation of the examination procedure, the correction of the list of subjects and educational literature etc. However, the liberal transformation has been short character. Statute of 1871 has deprived these collegial bodies of financial powers and introduced a number of limitations in their work. The end of XIX — early XX centuries has been indicated by the activity of pedagogical councils mainly in the regulation of the educational process. 2018 Article Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.) / В.І. Милько // Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.: Зб. наук. пр. — 2018. — Вип. 28. — С. 257-270. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. 2307-5791 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/185737 94(47)08: 37.014.5/6 uk Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст. Інститут історії України НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Історія культури, науки та освіти
Історія культури, науки та освіти
spellingShingle Історія культури, науки та освіти
Історія культури, науки та освіти
Милько, В.І.
Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.)
Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.
description Визначено основні форми участі вчительських кадрів в управлінні закладами освіти українських губерній (ХІХ — початок ХХ ст.). Проаналізовано нормативно-законодавче регулювання діяльності педагогічних нарад, рад, засідань та зборів. Доведено, що протягом першої половини ХІХ ст. ці норми мали переважно декларативний характер. Суттєві зміни у повноваженнях та діяльності педагогічних рад відбулися в результаті проведення освітньої реформи 1864 р. У цей період навчальні заклади України переймалися питаннями збереження статусу класичного, регулюванням процедури екзаменування учнів, коригуванням списку предметів та навчальної літератури тощо. Однак, ліберальні перетворення носили нетривалий характер, адже Статут 1871 р. позбавив ці колегіальні органи фінансових повноважень та запровадив низку обмежень у їх роботі. Кінець ХІХ — початок ХХ ст. означений діяльністю педагогічних рад, головним чином, у сфері регулювання навчально-виховного процесу.
format Article
author Милько, В.І.
author_facet Милько, В.І.
author_sort Милько, В.І.
title Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.)
title_short Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.)
title_full Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.)
title_fullStr Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.)
title_full_unstemmed Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.)
title_sort компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів україни (хіх — початок хх ст.)
publisher Інститут історії України НАН України
publishDate 2018
topic_facet Історія культури, науки та освіти
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/185737
citation_txt Компетенція і діяльність педагогічних (на)рад у системі освітніх закладів України (ХІХ — початок ХХ ст.) / В.І. Милько // Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.: Зб. наук. пр. — 2018. — Вип. 28. — С. 257-270. — Бібліогр.: 7 назв. — укр.
series Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.
work_keys_str_mv AT milʹkoví kompetencíâídíâlʹnístʹpedagogíčnihnaradusistemíosvítníhzakladívukraínihíhpočatokhhst
first_indexed 2023-10-18T23:02:00Z
last_indexed 2023-10-18T23:02:00Z
_version_ 1796157075508690944