Підготовка повітових органів земського самоврядування України до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.)

Проаналізовано особливості освітньої діяльності повітових земств України на початку ХХ ст. Основну увагу акцентовано на регіональних відмінностях. Доведено, що у вказаний період для всіх губерній були характерні: нерівномірний розвиток мережі початкових навчальних закладів, наявність серйозних к...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автор: Милько, В.І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут історії України НАН України 2019
Назва видання:Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/185794
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Підготовка повітових органів земського самоврядування України до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.) / В.І. Милько // Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.: Зб. наук. пр. — 2019. — Вип. 29. — С. 184-201. — Бібліогр.: 4 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-185794
record_format dspace
spelling irk-123456789-1857942022-10-14T01:25:28Z Підготовка повітових органів земського самоврядування України до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.) Милько, В.І. Історія культури, науки та освіти Проаналізовано особливості освітньої діяльності повітових земств України на початку ХХ ст. Основну увагу акцентовано на регіональних відмінностях. Доведено, що у вказаний період для всіх губерній були характерні: нерівномірний розвиток мережі початкових навчальних закладів, наявність серйозних коливань у обсягах освітніх бюджетів та державних дотацій. Сприяти вирішенню існуючих проблем могло запровадження загальної початкової освіти, однак остаточній реалізації відповідних планів перешкодили дефіцит коштів, політична кон’юнктура та початок Першої світової війни. У 1907–1914 рр. освітня діяльність повітових земств України була найбільш продуктивною за увесь період їх існування з точки зору збільшення заробітних плат вчителям та відкриття нових шкіл. Більш успішними у цьому відношенні були земства лівобережних губерній — Чернігівської та Полтавської — і Херсонської, пізніше — деяких торгово-промислових регіонів, наприклад, Маріупольського та Бердянського повітів, як виняток — Вовчанського. Скромніші здобутки демонстрували органи самоврядування Харківської губернії і більшої частини Таврійської, насамперед, на Кримському півострові. В умовах рівномірного розподілу міністерських коштів, вирішальним фактором для успішної підготовки до запровадження загальної початкової освіти ставала ініціативність та зацікавленість земських діячів і місцевого населення. It has been analyzed the peculiarities of educational activity of Ukrainian uyezd zemstvos in the beginning of XX century. The main attention has been paid to regional differences. It has been proved that for a specified period for all provinces was typical uneven development of the network of primary schools, the presence of serious fluctuations in the volume of educational budgets and the government subsidies. Introduction of general primary education could solve existing problems. To realize these plans prevented the deficit of funds, the political situation, the beginning of the First World War. In 1907–1914, educational activities of the uyezd zemstvos were particularly productive in terms of increasing the wages payments to teachers and the opening of new schools. More successful were zemstvo of the Chernihiv, Poltava and Kherson Governorate, later — trade and industrial Mariupol and Berdyansk uyezds, as an exception — Vovchansk uyezd. Modest results were demonstrated by the selfgovernment of the Kharkiv and Tavria Governorates, primarily, Crimea. All the examples prove that in the conditions of equal distribution of ministerial funds, the main factor was the initiative of Zemsky figures and the interest of the local population. 2019 Article Підготовка повітових органів земського самоврядування України до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.) / В.І. Милько // Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.: Зб. наук. пр. — 2019. — Вип. 29. — С. 184-201. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. 2307-5791 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/185794 94(477)073+37.014 uk Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст. Інститут історії України НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Історія культури, науки та освіти
Історія культури, науки та освіти
spellingShingle Історія культури, науки та освіти
Історія культури, науки та освіти
Милько, В.І.
Підготовка повітових органів земського самоврядування України до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.)
Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.
description Проаналізовано особливості освітньої діяльності повітових земств України на початку ХХ ст. Основну увагу акцентовано на регіональних відмінностях. Доведено, що у вказаний період для всіх губерній були характерні: нерівномірний розвиток мережі початкових навчальних закладів, наявність серйозних коливань у обсягах освітніх бюджетів та державних дотацій. Сприяти вирішенню існуючих проблем могло запровадження загальної початкової освіти, однак остаточній реалізації відповідних планів перешкодили дефіцит коштів, політична кон’юнктура та початок Першої світової війни. У 1907–1914 рр. освітня діяльність повітових земств України була найбільш продуктивною за увесь період їх існування з точки зору збільшення заробітних плат вчителям та відкриття нових шкіл. Більш успішними у цьому відношенні були земства лівобережних губерній — Чернігівської та Полтавської — і Херсонської, пізніше — деяких торгово-промислових регіонів, наприклад, Маріупольського та Бердянського повітів, як виняток — Вовчанського. Скромніші здобутки демонстрували органи самоврядування Харківської губернії і більшої частини Таврійської, насамперед, на Кримському півострові. В умовах рівномірного розподілу міністерських коштів, вирішальним фактором для успішної підготовки до запровадження загальної початкової освіти ставала ініціативність та зацікавленість земських діячів і місцевого населення.
format Article
author Милько, В.І.
author_facet Милько, В.І.
author_sort Милько, В.І.
title Підготовка повітових органів земського самоврядування України до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.)
title_short Підготовка повітових органів земського самоврядування України до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.)
title_full Підготовка повітових органів земського самоврядування України до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.)
title_fullStr Підготовка повітових органів земського самоврядування України до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.)
title_full_unstemmed Підготовка повітових органів земського самоврядування України до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.)
title_sort підготовка повітових органів земського самоврядування україни до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.)
publisher Інститут історії України НАН України
publishDate 2019
topic_facet Історія культури, науки та освіти
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/185794
citation_txt Підготовка повітових органів земського самоврядування України до запровадження загальної початкової освіти (1907–1914 рр.) / В.І. Милько // Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.: Зб. наук. пр. — 2019. — Вип. 29. — С. 184-201. — Бібліогр.: 4 назв. — укр.
series Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.
work_keys_str_mv AT milʹkoví pídgotovkapovítovihorganívzemsʹkogosamovrâduvannâukraínidozaprovadžennâzagalʹnoípočatkovoíosvíti19071914rr
first_indexed 2023-10-18T23:02:09Z
last_indexed 2023-10-18T23:02:09Z
_version_ 1796157081472991232