Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей

Високорівневі засоби програмування спрямовані на підвищення швидкості розробки складних програм за рахунок автоматизації рутинних дій програміста, зменшення кількості помилок при кодуванні та зменшення коду в цілому. Візуальне програмування передбачає кодування на основі візуального представлення за...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут програмних систем НАН України
Дата:2022
Автор: Дифучин, А.Ю.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут програмних систем НАН України 2022
Назва видання:Проблеми програмування
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/186254
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей / А.Ю. Дифучин // Проблеми програмування. — 2022. — № 2. — С. 13-21. — Бібліогр.: 11 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-186254
record_format dspace
spelling irk-123456789-1862542022-11-11T01:25:15Z Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей Дифучин, А.Ю. Прикладні засоби програмування та програмне забезпечення Високорівневі засоби програмування спрямовані на підвищення швидкості розробки складних програм за рахунок автоматизації рутинних дій програміста, зменшення кількості помилок при кодуванні та зменшення коду в цілому. Візуальне програмування передбачає кодування на основі візуального представлення завдання на виконання обчислень. Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей, який розроблений, побудований відповідно до визначеної формальної граматики мови. Транслятор виконує перетворення візуального представлення Петрі-об’єктної моделі у текстову мову програмування та запускає на обчислення. Лексичний аналіз виконується під час створення візуального представлення моделі у клієнтському застосуванні. Семантичний аналіз і виконання обчислень моделі виконується серверним застосуванням. Наведено приклад, в якому представлено всі етапи перетворення візуального представлення моделі транслятором мови програмування. Перевагами розробленої мови є невеликий алфавіт символів, реалізація можливості для тиражування об’єктів та зв’язків між ними, універсальність застосування для розробки моделей дискретно-подійних систем. High-level programming tools are aimed at increasing the development speed of complex programs due to automation within the routine actions of the programmer, reducing the number of coding errors and reducing the code in general. Visual programming involves coding based on a visual representation of a task for the computational process instead of a textual one. The translator of the visual programming language of Petri-object models is designed and built according to the defi ned formal grammar of the language and Petri-object model formalism. It performs the transformation of the visual representation of the model into the calculation of the simulation algorithm. The advantages of the developed language are a small alphabet of symbols, the opportunity for replication of objects and connections between them, and the versatile application for the discrete-event systems models development. 2022 Article Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей / А.Ю. Дифучин // Проблеми програмування. — 2022. — № 2. — С. 13-21. — Бібліогр.: 11 назв. — укр. 1727-4907 DOI: http://doi.org/10.15407/pp2022.02.013 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/186254 004.43::004.94 uk Проблеми програмування Інститут програмних систем НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Прикладні засоби програмування та програмне забезпечення
Прикладні засоби програмування та програмне забезпечення
spellingShingle Прикладні засоби програмування та програмне забезпечення
Прикладні засоби програмування та програмне забезпечення
Дифучин, А.Ю.
Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей
Проблеми програмування
description Високорівневі засоби програмування спрямовані на підвищення швидкості розробки складних програм за рахунок автоматизації рутинних дій програміста, зменшення кількості помилок при кодуванні та зменшення коду в цілому. Візуальне програмування передбачає кодування на основі візуального представлення завдання на виконання обчислень. Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей, який розроблений, побудований відповідно до визначеної формальної граматики мови. Транслятор виконує перетворення візуального представлення Петрі-об’єктної моделі у текстову мову програмування та запускає на обчислення. Лексичний аналіз виконується під час створення візуального представлення моделі у клієнтському застосуванні. Семантичний аналіз і виконання обчислень моделі виконується серверним застосуванням. Наведено приклад, в якому представлено всі етапи перетворення візуального представлення моделі транслятором мови програмування. Перевагами розробленої мови є невеликий алфавіт символів, реалізація можливості для тиражування об’єктів та зв’язків між ними, універсальність застосування для розробки моделей дискретно-подійних систем.
format Article
author Дифучин, А.Ю.
author_facet Дифучин, А.Ю.
author_sort Дифучин, А.Ю.
title Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей
title_short Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей
title_full Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей
title_fullStr Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей
title_full_unstemmed Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей
title_sort транслятор мови візуального програмування петрі-об’єктних моделей
publisher Інститут програмних систем НАН України
publishDate 2022
topic_facet Прикладні засоби програмування та програмне забезпечення
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/186254
citation_txt Транслятор мови візуального програмування Петрі-об’єктних моделей / А.Ю. Дифучин // Проблеми програмування. — 2022. — № 2. — С. 13-21. — Бібліогр.: 11 назв. — укр.
series Проблеми програмування
work_keys_str_mv AT difučinaû translâtormovivízualʹnogoprogramuvannâpetríobêktnihmodelej
first_indexed 2023-10-18T23:03:12Z
last_indexed 2023-10-18T23:03:12Z
_version_ 1796157126189514752