Соціально-економічний розвиток науково-дослідної діяльності закладів вищої освіти

У статті досліджено соціально-економічні перетворення, які неоднозначно вплинули на становлення та розвиток системи закладів вищої освіти в Україні. Підтверджено, що позитивними є тенденції щодо розвитку закладів вищої освіти та розширення їх академічної свободи, реформування державного управління,...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2022
Автори: Лещенко, Г.А., Бондар, Ю.А., Кирстя, А.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2022
Назва видання:Вісник економічної науки України
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/186642
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Соціально-економічний розвиток науково-дослідної діяльності закладів вищої освіти / Г.А. Лещенко, Ю.А. Бондар, А.В. Кирстя // Вісник економічної науки України. — 2022. — № 1 (42). — С. 87-93. — Бібліогр.: 15 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:У статті досліджено соціально-економічні перетворення, які неоднозначно вплинули на становлення та розвиток системи закладів вищої освіти в Україні. Підтверджено, що позитивними є тенденції щодо розвитку закладів вищої освіти та розширення їх академічної свободи, реформування державного управління, впровадження нових форм навчання, модернізації спеціальностей та зростання чисельності осіб із вищою освітою. Визначено, що відповідно до потреб розвитку економіки та суспільства вища освіта, а також науково-дослідницька діяльність має забезпечити підготовку фахівця для відповідної сфери національного господарства, здатного до адаптації, креативного та критичного мислення, генерування нових ідей та дій в новій ситуації. Тобто вищій освіті відводиться роль ключового чинника у створенні передумов забезпечення конкурентоспроможності національної економіки. Для цього сама вища освіта має стати привабливою та конкурентоспроможною не лише на національному, а й на світовому ринку освітніх послуг. Досліджено питання організації науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти як основного із компонентів професійної характеристики майбутнього фахівця, розкрито сутність та значення поняття «науково-дослідна робота роботи здобувачів вищої освіти». Проаналізовано рівень організації науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти в країні. Слід зазначити, що головне в організації науково-дослідницької роботи – це озброєння здобувачів вищої освіти методиками наукових досліджень. Найбільш поширеними методами є теоретичний аналіз методичної та спеціальної літератури, спостереження, експеримент. Доведено, що наукові дослідження мають виняткове значення для розвитку усіх стратегічних напрямів закладів вищої освіти: забезпечення якісної підготовки фахівців, поглиблення міжнародної освітньої та наукової діяльності, удосконалення системи підготовки та атестації наукових та науково-педагогічних кадрів, розвитку інноваційної діяльності. Таким чином, чітка організація науково-дослідної роботи у навчальному процесі закладів вищої освіти сприяє поглибленню засвоєння здобувачами вищої освіти фахових навчальних дисциплін, дозволяє в повній мірі проявити свою індивідуальність, сформувати власну думку щодо проблем сучасності.