2025-02-21T07:22:04-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-186644%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-21T07:22:04-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-186644%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-21T07:22:04-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-21T07:22:04-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Оцінювання стану конкуренції на туристичному ринку України

У статті проведено оцінювання інтенсивності конкуренції та рівня монополізації на туристичному ринку України. Зазначено, що серед показників, які найчастіше використовуються для оцінювання інтенсивності конкуренції в галузі: індекс концентрації ринку, індекс Розенблюта (Холла-Тайдмана), індекс Герф...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Шелеметьєва, Т.В.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Інститут економіки промисловості НАН України 2022
Series:Вісник економічної науки України
Subjects:
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/186644
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:У статті проведено оцінювання інтенсивності конкуренції та рівня монополізації на туристичному ринку України. Зазначено, що серед показників, які найчастіше використовуються для оцінювання інтенсивності конкуренції в галузі: індекс концентрації ринку, індекс Розенблюта (Холла-Тайдмана), індекс Герфіндаля-Гіршмана та коефіцієнт відносної концентрації. Доведено, що інформаційною базою для аналізу інтенсивності конкуренції на ринку туристичних послуг є статистична і бухгалтерська звітність підприємств різних типів, для яких туристична діяльність є основною, статистичні дані Головного управління статистики областей України, Державного агентства розвитку туризму України, Державної служби статистики України та ін. Проведено оцінювання рейтингу туроператорів України за кількістю обслуговуваних туристів. Визначено, що лідерами на туристичному ринку та найбільшу частку за кількістю обслуговуваних туристів займають туристичні оператори ТОВ «Join UP!», ТОВ Туристична компанія «Anex Tour», ТОВ «TEZ Tour», ТОВ «Coral Travel». За показниками оцінювання інтенсивності конкуренції на ринку було відзначено, що ринок немонополізований, низько концентрований (помірно концентрований) та з високою інтенсивністю конкуренції. Запропоновано результати проведеного оцінювання інтенсивності конкуренції використовувати при формуванні конкурентних стратегій туристичних операторів України, при прийнятті рішень щодо входження нових підприємств у галузь або стосовно доцільності продовження ефективного функціонування в галузі існуючих фірм.