Ідея українського культурного європеїзму в повоєнну добу (за матеріалами наукового повідомлення на засіданні Президії НАН України 29 червня 2022 р.)

У статті здійснено хронологічний зріз історії ідеї європеїзму як складової української культурної та історичної свідомості, зокрема висвітлено основні моменти і специфіку її функціонування в працях українських інтелектуалів кінця 1940-х років. Розглянуто проблему історичних основ українського європе...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2022
Автор: Василенко, В.С.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Видавничий дім "Академперіодика" НАН України 2022
Назва видання:Вісник НАН України
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/186672
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Ідея українського культурного європеїзму в повоєнну добу (за матеріалами наукового повідомлення на засіданні Президії НАН України 29 червня 2022 р.) / В.С. Василенко // Вісник Національної академії наук України. — 2022. — № 8. — С. 76-91. — Бібліогр.: 26 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:У статті здійснено хронологічний зріз історії ідеї європеїзму як складової української культурної та історичної свідомості, зокрема висвітлено основні моменти і специфіку її функціонування в працях українських інтелектуалів кінця 1940-х років. Розглянуто проблему історичних основ українського європеїзму в статтях Бориса Крупницького, його геополітичну візію України між Заходом і Сходом. Приділено увагу питанню європейської ідентичності української культури в есеїстиці Юрія Шереха (Шевельова), його спробі ревізії концепції історії Арнольда Тойнбі та ідеї «азіатського ренесансу» Миколи Хвильового. Розкрито погляди Юрія Косача на культурні процеси європейського повоєння, зокрема його спроби аналізу концепції Освальда Шпенглера про «присмерк культур» і «атлантійської концепції» Андре Мальро.